امیر دریادار ستاد دوم مجتبی محمدی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: در حال حاضر وضعیت تردد شناورهای خارجی در خلیج‌فارس و دریای عمان از نظر ما کاملا عادی است.

به گزارش دلفین، امیر دریادار ستاد دوم «مجتبی محمدی» فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز خبرنگار و عید سعید قربان، بیان کرد: خبرنگاران همواره دوشادوش نیروی دریایی ارتش در انعکاس توانمندی‌ها و فعالیت‌های این نیرو، حضوری فعال داشته‌اند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش اذعان داشت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، همواره تلاش کردند که ضمن اقتدار اسلامی، در بحث اقتدار نظامی و تسلط نیز پیشرو باشند.

وی از رسانه‌ها خواست تا توانمندی برقراری امنیت را به جامعه انتقال دهند و تصریح کرد: اگر بشود پیام صلح و دوستی را، توسط خود ما و شما خبرنگاران، به گوش جامعه جهانی برسانیم، می‌توانیم قدم بزرگی در حفظ صلح منطقه برداریم.

امیر دریادار دوم ستاد مجتبی محمدی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره سعی داشته است با شعار صلح و دوستی و لزوم برقراری امنیت در منطقه، با تکیه بر توانایی و ظرفیت‌های کشور‌های منطقه، این پیام را به جامعه جهانی برساند، که منطقه غرب آسیا، خلیج فارس، دریای عمان و حتی اقیانوس هند، منطقه امن بوده و نیازی به حضور بیگانگان برای برقراری امنیت نیست.

وی با اذعان به اینکه تهاجم، تعرض، حمله و جنگ در سیاس‌های نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد، تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی از نیرو‌های مسلح قدرتمند برخوردار است، برای سیاست‌های دفاعی و ارائه قدرت بازدارندگی و دفع هرگونه تهاجم و تعرض از سوی بیگانگان است.

فرمانده منطقه یکم در ادامه به شرح برنامه‌های آتی نیروی دریایی ارتش پرداخت و با ذکر این نکته که رزمایش بزرگ ارتش جمهوری اسلامی با حضور نیروی دریایی، هوایی و پدافند در دی ماه سال جاری در سواحل مکران و دریای عمان برگزار می‌شود، گفت: در آذر ماه سال جاری رزمایشی مشترک با کشور‌های حاشیه اقیانوس هند نیز برگزار خواهیم کرد.

وی تشریح کرد: نشست مقدماتی برگزاری این رزمایش خرداد ماه سال جاری با حضور ۱۰ کشور در بندرعباس برگزار شد.

امیر دریادارمحمدی با تاکید بر اینکه روند اعزام ناوگروه‌ها به آب‌های آزاد همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: هم اکنون ناوگروه شصت و سوم در خلیج عدن بسر می‌برد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنانش پایش و رصد نیروهای خارجی در منطقه را از دیگر ماموریت‌های نداجا ذکر کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت تردد شناورهای خارجی در خلیج‌فارس و دریای عمان از نظر ما کاملا عادی است.

 

  • نویسنده : 1008