نمایندگان مجلس و مدیران دولتی باید یک بار بدون توجه به اتفاقات پشت پرده، صادقانه در مقابل مردم دلیل تحقق نیافتن توسعه هرمزگان را بیان کنند.

به گزارش دلفین، سال‌هاست که هر مدیر کشوری یا استاندار جدیدی پا به هرمزگان می‌گذارد پس از مشاهده‌ی ظرفیت‌ها و پولی که به اقتصاد کشور از طریق این استان تزریق می‌ شود، باد در غبغب می‌اندازد و ابراز می‌دارد که هرمزگان به تنهایی قادر به اداره یک کشور است. شاید این حرف از جهاتی درست باشد اما چه اتفاقاتی در این روند به وقوع می‌پیوندد که با چنین حجم عظیمی از محرومیت مواجه هستیم و ساده‌ترین موضوعات در هرمزگان به چالشی دائمی بدل می‌شود و مردم نمی‌توانند از این ظرفیت‌ها اندک بهره‌ای را ببرند.

نقش هرمزگان در جنگ اقتصادی

در جدیدترین اظهار نظر اینچنینی، «نصراله بازوند» معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تکریم و معارفه مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، با اشاره به حجم ۲۰ درصدی واردات و ۶۰ درصدی صادرات کشور، اظهار داشت: در جنگ اقتصادی پیش رو کشور، استان هرمزگان نقش بسیار استراتژیکی را برعهده دارد.

هرمزگان می‌تواند یک کشور را اداره ‌کند

وی با اشاره به ضعف هرمزگان در حوزه بسته‌بندی، شیلات، کشاورزی و صادرات و بیان این نکته که بسیاری از این موارد مثل شیلات انحصاری هستند و هرمزگان می‌تواند حرف اول را در کشور بزند، گفت: اگر استان هرمزگان در موارد ذکر شده خوب عمل می‌کرد، می‌توانست به تنهایی یک کشور را اداره کند.

پیکان به سمت خود

اگر این اظهارات را یک بار دیگر مرور کنیم در می یابیم که مدیری از بدنه دولت این بار ناکارآمدی مدیران و روند مدیریت را در استان دلیل تحقق نیافتن آمال مردم هرمزگان ذکر می‌کند. اگر چه از جهاتی می‌توان صحبت‌های نصراله بازوند را پذیرفت اما باید پرسید که با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی آیا هنوز مدیری توانا که بتواند این آمال را محقق کند به هرمزگان فرستاده نشده است!؟ یا موضوع چیز دیگری است و هرمزگان قرار است بخش عمده‌ای از هزینه‌های کشور را تامین کند و برخی با آوردن توجیه مدیران نالایق حواس مردم را از اصل موضوع پرت کنند؟

سخن پایانی

به هر حال در این شرایط نقش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در شفاف‌سازی این موضوع بسیار حائز اهمیت است. نمایندگان استان باید یک بار بدون توجه به اتفاقات پشت پرده، صادقانه در مقابل مردم دلیل تحقق نیافتن توسعه‌ی هرمزگان علی‌رغم ظرفیت‌های بی‌شمارش را بیان کنند. شاید در پی واکاوی این موضوع این بار پیکان انتقادات به سمت نمایندگان هرمزگان نیز کشیده شود.

  • نویسنده : 1007