رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان گفت: برای راه‌اندازی رشته تحصیلی تصفیه آب دریا و نمک‌زدایی منتظر عقد تفاهم نامه با آبفای هرمزگان هستیم.

به گزارش دلفین، موسی جاودان رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی هرمزگان، در نشست خبری ضمن تبریک هفته خبرنگار و بیان این که دانشگاه علمی‌کاربردی کارگرهای ماهر تربیت می‌کند، بیان داشت: از ۳۳ هزار فارغ‌التحصیل این دانشگاه، ۷۶ درصد آن‌ها جذب بازار کار شده‌اند.

جاودان افزود: مراکز دانشگاهی علمی‌کاربردی از سال ۸۲ کار خود را در هرمزگان با ۲۹ دانشگاه شروع کرده است که هم اکنون از این تعداد هشت مرکز فعال در سطح استان وجود دارد.

وی دلیل این ریزش را اینگونه تشریح کرد؛ پنج مرکز در همان ابتدای کار از دور خارج شدند، پنج مرکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی بودند که به دلیل مصوبه شورای عالی اداری نتوانستند پذیرش دانشجو داشته باشند، برخی از این مراکز نیز تنها برای تربیت نیروی کار برای یک صنعت و ارگان تاسیس شده بودند که با تامین این نیروی کار، از رده خارج شدند.

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی هرمزگان با بیان این که مهم‌ترین اصل در مراکز علمی‌کاربردی، کار و آموزش در محیط واقعی کار است، گفت: از ۱۰ مرکز باقی‌مانده، دو مرکز رای منفی گرفتند و قادر به پذیرش دانشجو نیستند و هم اکنون تنها هشت مرکز فعال در سطح استان وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر پذیرش دانشجو در مراکز علمی‌کاربردی استان در ۶۹ رشته کاردانی و ۳۶ رشته کارشناسی صورت می گیرد.

جاودان یادآور شد: از ۳۳ هزار نفر دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی استان، ۲۱ هزار نفر در مقطع کاردانی و مابقی در مقطع کارشناسی، از این مراکز فارغ‌التحصل شده‌اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان هرمزگان یکی از ویژگی‌های مهم دانشگاه علمی کاربردی را تربیت نیروی کار، متناسب با نیاز بازار کار و شرایط استان و کشور بر شمرد و گفت: رشته تحصیلی تصفیه آب دریا و نمک‌زدایی مورد نیاز استان است که برای راه‌اندازی این رشته منتظر عقد تفاهم نامه با آبفای هرمزگان در راستای کار و آموزش در محیط واقعی کار، هستیم.

  • نویسنده : 1008