مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: مراسم ويژه نوجوانان حسينی با عنوان سوگواره احلی من العسل روز شنبه همزمان با سراسر كشور با حضور دانش آموزان در ۱۰ بقعه متبركه برگزار می شود.

به گزارش دلفین، «حجت الاسلام والمسلمین محمدطاهر گرایلی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان اظهار داشت: اين سوگواره از سوی اوقاف و امور خيريه هرمزگان با همكاری آموزش و پرورش، اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و بسيج دانش‌آموزی استان با هدف بزرگداشت قيام اباعبدالله حسين (ع) و ياران با وفايش در حادثه عظيم كربلا و با محوريت گرامي‌داشت ياد و خاطره حضرت قاسم ابن الحسن عليه السلام برگزار می‌شود.
دانش آموزان در سوگواره احلي من العسل به سينه‌زنی و مداحی می‌پردازند و به ياد حضرت قاسم ابن الحسن (ع) عزاداری می‌کنند.
وی گفت: اين مراسم در بندرعباس مركز استان هرمزگان نيز با حضور گسترده دانش آموزان در امامزاده سید مظفر برگزار خواهد شد، مراسم ويژه نوجوانان حسينی با عنوان احلی من العسل يكی از برنامه‌های طرح سوگواره بصيرت عاشورايی است، طرح بصیرت عاشورایی از اول محرم با هدف تبيين جايگاه حكومت اسلامی و نقش ولايت فقيه در اداره جامعه اسلامی، بيان صحيح وقايع نهضت حسينی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات و اجراي صحيح و امينانه نيات واقفان خيرانديش در حوزه سيدالشهدا در امام زادگان و بقاع متبركه هرمزگان به اجرا درآمده.
عبارت (احلي من العسل) پاسخ حضرت قاسم بن‌الحسن عليه السلام در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سيدالشهدا (ع) است كه پرسيدند مرگ در نزد تو چگونه است و اين نوجوان ۱۳ ساله در جواب حضرت گفت، مرگ در نزد من، شيرين‌تر از عسل است.
به‌صورت ویژه در امام زاگان سید مظفر بندرعباس، سیدمظفر قشم، سید سلطان محمد و شاه قطب الدین حیدر رودان، سید محمد و امیرنظام الدین حاجی آباد و نیز آستانه حضرت ابوالفضل (ع) میناب برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : 1007