رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان گفت: در راستای توسعه آموزش پزشکی در هرمزگان خواستار راه‌اندازی دو دانشکده علوم پزشکی در شرق و غرب این استان و در شهرستان‌های میناب و بندرلنگه هستیم.

به گزارش دلفین، «حسین فرشیدی» رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان، با بیان این‌که هرمزگان برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه سلامت و درمان نیازمند راه‌اندازی دانشکده‌های جدید علوم پزشکی است، از کمبود بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ پرستار در استان خبر داد.

وی گفت: براساس استانداردهای مراکز درمانی، استان هرمزگان در حال حاضر با کمبود بیش از یک هزار و ۶۰۰ نیروی پرستار رو‌به‌رو است.

فرشیدی اذعان داشت: استان هرمزگان در راستای تامین نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه سلامت و درمان نیازمند راه‌اندازی دانشکده‌های جدیدعلوم‌پزشکی است.

وی ادامه داد: در استان‌های هم‌جوار هرمزگان شاهد گسترش آموزش عالی در حوزه پزشکی و سلامت هستیم، اما هرمزگان تنها دارای یک دانشگاه علوم‌پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان افزود: در حوزه کمبود نیروی انسانی در زمینه بهداشت و درمان می‌توان به کمبود بیش از یک هزار و ۶۰۰ پرستار در استان بر اساس استانداردها اشاره کرد.

فرشیدی بیان کرد: در راستای توسعه آموزش پزشکی در هرمزگان خواستار راه‌اندازی دو دانشکده علوم پزشکی در شرق و غرب این استان و در شهرستان‌های میناب و بندرلنگه هستیم.

وی گفت: راه‌اندازی دانشگاه‌های جدید علوم پزشکی، اقدام گام بزرگی در راستای پرورش نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان در هرمزگان است و ما نیز با تمام توان پیگیری لازم را برای تحقق آن انجام می‌دهیم.

  • نویسنده : 1008