معاون اول رئیس جمهور، گفت: با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس میزان آلاینده‌ها در هوای شهرهای بزرگ کشور به حداقل رسیده است.

به گزارش دلفین، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به گزارش وزیر نفت در خصوص پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور در بخش نفت و گاز در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: اقدامات انجام شده در این حوزه کاملا منطبق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده است و باید با جدیت تداوم یابد.

وی به بازدید خود از پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال ۱۳۹۲ اشاره کرد و گفت: هر مدیری که دستی در اجرای طرح‌های صنعتی داشت در آن مقطع اگر از این پالایشگاه بازدید می‌کرد، متوجه می‌شد که پیشبرد این طرح به‌ویژه با توجه به مسایل مربوط به منابع مالی آن غیر ممکن است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: با این حال با اصلاح مدیریت طرح و روش‌های اتخاذ شده برای تامین منابع مالی،‌ پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره‌برداری رسید و امروز شاهد رکوردهای کم‌نظیر در تولید بنزین هستیم.

جهانگیری تاکید کرد: این بنزین مطابق با استاندارد یورو و  بالاترین کیفیت ممکن است به طوری که امروز میزان آلاینده‌ها در هوای شهرهای بزرگ کشور به حداقل رسیده است.

  • نویسنده : 1007