یادداشتی به قلم نرگس صداقت، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت نفت ستاره خلیج فارس

دنیای صنعت، دنیای انرژی و دنیای ابزارهای غول پیکر مدرن اگر چه از دور زمخت، بی‌روح و صلب به نظر می‌رسد اما از نزدیک چندان بی‌عطر و بو هم نیست. کافی است پای درد و دل کارگرها و مهندسان سخت‌کوش و مصمم بنشینی تا گرمای جنوب را از چهره‌ی آفتاب‌سوخته‌شان احساس و همت بلند، عزم راسخ و خودباوری‌ را در چشم‌های همیشه درخشان‌شان ببینی. دیدن این صحنه ها بسیار دور از روحِ جهانِ مبتنی بر پول و بازار است. این فضا تلفیق صنعت با فرهنگ ایرانی و اسلامی است؛ فضایی که می‌تواند نویدبخش روزهای بهتری برای این آب و خاک باشد.

در شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز اگر چه رسالت اولیه تامین انرژی مورد نیاز کشور، حرکت به سمت خودکفایی صد درصدی در بنزین و جلوگیری از خام‌فروشی است اما پسِ این اقدامات صنعتی، اشتغال زایی برای جوانان این مرز و بوم است که معیشت هزاران خانواده را به صورت مستقیم و ده‌ها هزار خانوار را به صورت غیرمستقیم تامین می‌کند.

با این حال شرکت نفت ستاره خلیج فارس خود را به این مسائل منحصر نکرده و همواره سعی بر آن داشته تا با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی گامی ماندگار برای ذی‌نفعان خود به‌ویژه در استان هرمزگان بردارد. گلی که در باغچه‌ای می‌روید تنها فضای باغچه‌ی خود را معطر نمی‌کند بلکه تمام فضای حیاط را عطرآگین خواهد کرد و ستاره خلیج فارس نیز با ظرفیت‌های کم‌نظیرش به دنبال این است تا نقش آن گل را داشته باشد.

به عنوان مثال اقدام اخیر این شرکت در ساخت بیمارستان ۲۶۴ تخت‌خوابی در محوطه‌ی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس را در نظر بگیرید. سال‌ها محرومیت به‌ویژه در بخش بهداشت و درمان بر دوش هرمزگان سنگینی می‌کرد و مدیران شرکت نفت ستاره خلیج فارس خود با درکی صحیح از فضای درمانی استان تصمیم گرفتند تا به سهم خود این فضا را تغییر دهند. این اقدام پسندیده در بلند مدت نه تنها سبب درمان بیماران و ارتقا شرایط سلامت جامعه خواهد شد، بلکه باعث می‌شود علاوه بر اشتغال زایی قابل توجه، بیماران نیز کمتر رنج سفر به دیگر استان‌ها را بر خود هموار کنند و به تبع آن تلفات جاده‌ای و هزینه‌های درمان نیز به شدت کاهش خواهد یافت. از دیگر مزایای این اقدام ماندگار می توان به تقویت خودباوری و افزایش اعتماد مردمی به سیستم بهداشت و درمان هرمزگان اشاره کرد، مزیتی که منافع آن دست کمی از درمان بیماران ندارد.

نفت ستاره خلیج فارس علی‌رغم وجود برخی محدودیت‌ها، نگاه ویژه‌ای نیز به بکارگیری نیروهای بومی دارد چرا که معتقد است این اقدام نه تنها از آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد بلکه به پایداری تولید و ارتقا امنیت ملی می‌انجامد و می‌تواند به آبادی هرمزگان در ابعاد مختلف كمك كند. ما تلفیق صنعت و فرهنگ و تلفیق صنعت و هنر را در مجموعه‌ی خود عملی کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم این نگاه را به بندرعباس و سراسر استان هرمزگان نیز تسری دهیم. ما را در ایجاد این بستر همراهی کنید و بدانید که ما «برای شما هستیم» تنها یک شعار نیست.

  • نویسنده : کد 101