توصیه می‌شود با توجه به ناپایداری‌های جوی و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق شرقی و شمالی هرمزگان از رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری شود.

به گزارش دلفین، طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان، با تقویت سامانه بارشی از ساعات بعدازظهر و شب در هرمزگان به ویژه نیمه شمالی و شرقی و مناطق مرکزی استان شاهد رگبار باران و رعد‌وبرق قابل ملاحظه خواهیم بود.

توصیه می شود با توجه به ناپایداری‌های جوی و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق شرقی و شمالی استان از رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری شود.

گفتنی است؛ این سامانه ناپایدار تا روز سه شنبه در برخی نقاط استان فعالیت خواهد داشت که به تدریج از روز دوشنبه بارش ها پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

دریا نیز از ساعات بعداز ظهر و شب با شدت گرفتن بادهای جنوب شرقی به ویژه در تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد شد و شرایط تردد‌های دریایی ناایمن خواهد بود.

بنا بر پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی هرمزگان، توصیه می‌شود با توجه به شرایط خاص جوی و دریایی استان طی امروز شنبه و وقوع سیلاب به‌ویژه در شرق هرمزگان از رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه رودخانه‌ها به طور جدی خودداری شود.

در ساعات بعدازظهر و شب با توجه به نامساعد شدن دریا به ویژه در تنگه هرمز و دریایی عمان تمهیدات لازم در کلیه بنادر استان صورت گیرد و شناورهای سبک از هرگونه تردد دریایی خودداری کنند.

شرایط نامساعد جوی و دریایی تا روز سه شنبه کمابیش ادامه خواهد داشت و طی این مدت عمده ناپایداری‌های جوی در ساعات بعدازظهر و شب خواهد بود.

شایان ذکر است؛از لحاظ دمایی شاهد کاهش نسبی دما در استان خواهیم بود.

  • نویسنده : 1007