معترضان کفن‌پوش با حضور در مقابل استانداری هرمزگان در پی رساندن مشکلات مسکن مهر بندرعباس به گوش رئیس قوه قضاییه بودند.

به گزارش دلفین، در حاشیه نشست شورای اداری هرمزگان، که روز پنجشنبه (۱۰ مهر ماه) با حضور آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه، در ساختمان استانداری هرمزگان برگزار شد، جمعی از شهروندان بندرعباسی برای تحقق مطالبات خود جلوی درب ورودی این ساختمان دست به تجمع زدند.
این شهروندان با در دست داشتن بنرهایی با مضمون (جناب رئیسی به فریاد ما برسید)، خواستار رفع مشکلات و چالش‌های مسکن مهر استان شدند.
یکی از جوانانی که در میان معترضان حضور داشت خطاب به مسئولانی که در حال خروج از استانداری بودند،گفت: چرا مسوولانی که امروز شاهد اعتراضات جمعی ما هستند، به مشکلات مطرح شده رسیدگی نمی‌کنند؟ پس این استانداری برای چه بنا شده است و مسئول رسیدگی به مشکلات مردم کیست؟
وی گفت: مگر این بنا و ارگان برای رسیدگی به مشکلات مردم ایجاد نشده است؟
کمی آن‌سوتر بانوی جوان که کودکی در آغوش داشت خطاب به «سعید ناجی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان و «عزیزاله کناری» فرماندار بندرعباس، بیان کرد: چه کسی پاسخگوی مشکلات ماست؟
وی که از وضعیت مسکن مهر گلایه‌مند بود، ادامه داد: در مجتمعی که زندگی می‌کنم، حتی آسانسور هم به درستی تعبیه نشده است و در ندارد؛ من در طبقه ششم زندگی می‌کنم اگر اتفاقی برای فرزند من رخ دهد، چه کسی پاسخ‌گو است؟ مطمئن باشید آن زمان من یقه تک‌تک مسئولان را خواهم گرفت که چرا رسیدگی نکردند؟
این بانوی معترض با ابراز شکایت از بی توجهی مسئولان نسبت به رسیدگی و پاسخ‌گویی در قبال این چنین معضلاتی ادامه داد: چرا اکنون که آقای رئیسی به استان آمده‌اند همه گردن کج کرده‌اند و در باقی مواقع پاسخگو نیستند؛ زمانی که به اداره تعاون مراجعه کردم، با بی‌توجهی به حرف های من، گفتند برو شکایت کن و الان با حضور رئیس قوه قضائیه در استان همه خود را وظیفه‌شناس و قانومند جلوه می‌دهند.
این معترض افزود: هیچ شخص و مسئولی پاسخگوی ما نیست و حتی جواب حرف‌هایمان را به درستی نمی‌دهند؛ وقت نهار کارکنان اداره تعاون، از مشکلات ما مهم‌تر است؟
وی عنوان کرد: شما در قبال میزی که در اختیار دارید، مسئول هستید و باید به مسوولان ذی‌ربط در خصوص حل این مشکلات فشار آورید.
یکی دیگر از معترضان خطاب به فرماندار بندرعباس گفت: شما از مسائل ما با خبر هستید و بارها قرار شده است در این باره جلسه‌ای تشکیل شود، کی زمان این جلسه فرا خواهد رسید؟ ما مدت‌هاست که با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنیم.
وی اذعان داشت: در مقابل همه اعتراضات و دادخواهی‌های ما جواب این است: «گردنم کلفت است می‌توانم».
کناری در جواب معترضان عنوان کرد: مشکل عمده شما به این خاطر است؛ پیمانکارانی که از شما پول دریافت کرده‌اند در حال حاضر در زندان به سر می‌برند و با این شرایط نه می‌توانند پول شما را پس دهند و نه خانه‌ای به شما تحویل دهند.
یکی دیگر از معترضان فرماندار بندرعباس را مخاطب قرار داد و عنوان داشت: آقای کناری با تعاونی‌های چهارده‌گانه چه کار کردید؟ به اداره مسکن که مراجعه می‌کنیم پاسخ می‌دهند به فرمانداری نامه زده‌ایم ولی فرمانداری پاسخگو نیست.
خانم مسنی که با کفن در جمع معترضین حضور پیدا کرده بود، به خبرنگار دلفین گفت: در راستای مسکن مهر نیروهای مسلح باید اقدامی جدی صورت گیرد.
وی در این خصوص تشریح کرد: سال ۸۱ برای مسکن مهر نیروهای مسلح نام‌نویسی کرده‌ و بالغ بر ۶۰ میلیون تومان نیز در این رابطه پرداختی داشته‌ایم، اما تا این زمان هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفته است.
این معترض ادامه داد: گفته‌ها حاکی از آین است که متولی این پروژه به قشم رفته و خانه و زمین های بسیاری خریداری کرده است؛ وی هیچ کاری در این رابطه انجام نمی‌دهد.
وی گفت: ما حکم تسویه در فروش زده‌ایم که به فروش رود و پول را آزاد کنند؛ ۱۶۸ نفر بلاتکلیف هستند، این افراد چه گناهی مرتکب شده‌اند؛ مسکن مهر چهار‌راه فاطمیه با ۲۱۰ واحد، چرا ۳۴۰ نفر اسم‌نویسی کرده‌اند؟
معترضان از فرماندار بندرعباس خواستند در راستای مقابله و پیگیری متخلفان در این حوزه، برخورد جدی و قاطع داشته باشد.

  • نویسنده : 1008