تحت تاثیر طوفان حاره‌ای کیار در شمال اقیانوس هند، همچنان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ،8 و 9 آبان، آب‌های دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج پیش‌بینی و توصیه می‌شود شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند.

به گزارش دلفین، بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان، تحت تاثیر طوفان حاره ای کیار (KYARR) در شمال اقیانوس هند، همچنان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ،۸ و ۹ آبان، آبهای دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.توصیه می‌شود شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و همچنین شناورهای تجاری و سنگین  از تردد دریایی به عرض جغرافیایی پایینتر از ۲۵ درجه شمالی اجتناب کنند. این طوفان در موقعیت جغرافیایی ۱۹٫۶ درجه عرض شمالی و ۶۲٫۲ درجه طول شرقی قرار دارد و مسیر حرکت آن به سمت عرض‌های پایینتر است.

بنا بر پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی هرمزگان، در ساعات بعد از ظهر امروز در ارتفاعات استان رشد ابر پیش‌بینی می‌شود و وقوع رگبار پراکنده باران در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

گفتنی است، روزهای پنجشنبه و جمعه نیز با گذر امواج ناپایدار آبهای خلیج فارس و غرب تنگه هرمز با افزایش بادهای غربی متلاطم خواهد شد و احتمال رگبار باران و رعد و برق در برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

از نظر دمایی، تا پایان هفته تغییرات دمایی بین یک تا سه درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود.

شایان ذکر است؛ در صورت تغییرات احتمالی، اطلاع رسانی خواهد شد.

  • نویسنده : 1007