بنابر گزارش اداره‌کل هواشناسی هرمزگان، از 16 تا 20 آذر ماه درسطح استان، رگبار قابل ملاحظه باران و رعدوبرق با احتمال تگرگ، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، تند باد لحظه‌ای و مواج شدن دریا پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش دلفین، پیرو اطلاعیه ی شماره ۳۹ مورخ ۱۳ آذر اداره‌کل هواشناسی هرمزگان، از ۱۶ تا ۲۰ آذر ماه درسطح استان، رگبار قابل ملاحظه باران و رعدوبرق با احتمال تگرگ، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، تند باد لحظه‌ای و مواج شدن دریا پیش‌بینی می‌شود.

توصیه می‌شود از تردد درحاشیه رودخانه‌ها و مناطق مرتفع خودداری شود و تمهیدات لازم در تردد دریایی صورت پذیرد.

بنا بر گزارش اداره‌کل هواشناسی هرمزگان، طی ساعات بعدازظهر امروز شاهد شروع ناپایداری‌های جوی در مناطق دریایی استان خواهیم بود.

گفتنی است؛ در ساعات بعدازظهر و شب در جزایر غربی استان و به تدریج در تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان افزایش ابر، رگبار باران و رعد وبرق و طی ساعاتی وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی پیش‌بینی می‌شود.

سامانه ناپایدار بارشی طی ساعات پایانی امشب و همچنین روز یکشنبه در اکثر نقاط استان سبب بارندگی خواهد شد و آب‌گرفتگی معابر عمومی، به ویژه در مناطق شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

طبق همین گزارش، این سامانه بارشی تا روز دوشنبه تاثیر گذار خواهد بود و مجددا روز سه شنبه با تزریق رطوبت از مناطق دریایی شاهد رگبار و رعد‌وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد، خصوصا در مناطق دریایی و جزایر استان خواهیم بود که مقدار بارش قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

شایان ذکر است؛ طی این مدت دریا با بادهای جنوب شرقی نسبتا مواج است که توصیه می‌شود تمهیدات لازم در خصوص تردد‌های دریایی صورت گیرد.

طبق پیش‌بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان، از لحاظ دمایی در برخی نقاط شاهد افزایش نسبی دمای کمینه خواهیم بود

  • نویسنده : 1008