یک کارشناس صنعت خودرو گفت: متاسفانه قیمت خودروی داخلی همچنان در حال صعود است این تنشی که از یک ماه و نیم پیش به وجود آمده همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش دلفین، «امیرحسن کاکایی» کارشناس صنعت خودرو، درباره افزایش قیمت خودرو با توجه به گرانی بنزین، گفت: از سال ۹۶ تا کنون ارزش پول ملی روندی کاهشی داشته و از طرف دیگر شاهد افزایش قیمت نجومی سکه بودیم. در آن زمان دولت نتوانست از افزایش قیمت سکه جلوگیری کند. علت این افزایش قیمت، کاهش ارزش پول کشورمان بود و پس از آن ارز، مسکن، غذا و … افزایش یافت.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: در هشت ماه گذشته اتفاقاتی در بورس رخ داد. بورس که پیش از آن، از افزایش قیمت جا مانده بود جانی دوباره گرفت و گران شد. ارزش سهام‌ها تقریبا سه برابر شد (ارزش ریالی آن) چرا که ارزش ریال یک سوم شد و مابقی داشته‌هایمان را به ارزش قبلی خود بازگردانیم که در این مدت بازار بورس برای سرمایه‌گذاران جذاب بود.

کاکایی افزود: سال گذشته بازار سرمایه‌گذاری در مسکن و طلا جذابیت داشت که امسال بورس این جذابیت را به خود گرفت. خوشبختانه این جذابیت به سمت مولد جامعه رفت. در یک ماه و نیم گذشته ظاهرا بورس نیز به سقف خود رسید و امتیاز منفی گرفت و افراد سرمایه‌گذار سودی نگرفتند.

وی بیان کرد: در یک ماه گذشته وزیر صمت درباره حذف پراید و پژو ۴۰۵ صحبت‌هایی کردند که این صحبت‌ها تلنگری به بازاری بود. صحبت‌های وزیر بازار را رو به تعادل هدایت می‌کرد، اما هم اکنون این بازار از تعادل خارج شد و شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: افزایش قیمت بنزین این پالس را می‌دهد که مابقی اجناس باید سه برابر شود و تنها چیزی که هم اکنون سه برابر نشده قیمت خودروی داخلی است. اگر پراید در سال ۹۶، ۲۲ میلیون تومان بوده است، از نظر ارزش ظاهری پتانسیل بالا رفتن تا ۶۰ میلیون تومان را دارد.

کاکایی ادامه داد: اکنون دو هزار میلیارد تومان سرمایه و نقدینگی در کشور داریم که باید به سرمایه‌داران و سرمایه‌گذاران سود دهد. متاسفانه قیمت خودروی داخلی همچنان در حال صعود است.

وی گفت: در ۴۰ سال گذشته زمانی که بنزین سهمیه‌بندی شده بود خرید و فروش خودرو کاهش یافت اما اکنون افراد به فکر سرمایه‌گذاری در این بازار هستند و از این رو خرید و فروش خودرو به شدت افزایش یافته است.

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: افزایش قیمت خودرو تنها برای خودرو‌های داخلی است و خودرو‌های خارجی به دلیل عدم واردات را شامل نمی‌شود.

وی گفت: این تنشی که از یک ماه و نیم پیش تا کنون به وجود آمده همچنان ادامه پیدا خواهد کرد./باشگاه خبرنگاران جوان

  • نویسنده : 1008