بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه می شود شناورهای سبک از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای مسافربری به قشم و هرمز صورت گیرد.

به گزارش دلفین، بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان، طی روز جاری (چهارشنبه ) تا ساعات ظهر با تاثیر زبانه های سامانه پرفشار ،در محدوده تنگه هرمز ،مناطق شرقی و مرکزی استان افزایش باد شمال شرقی (باد نعشی) تداوم خواهد داشت.

تنگه هرمز تا ساعات ظهر نسبتا مواج خواهد بود که توصیه می شود شناورهای سبک از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای مسافربری به قشم و هرمز صورت گیرد.

از ساعات ظهر با کاهش سرعت باد و تلاطم دریا شرایط دریایی رو به بهبودی خواهد رفت.

از روز پنجشنبه با تاثیر و نزدیکی سامانه کم فشار به استان به تدریج افزایش ابرناکی و افزایش باد جنوب شرقی پیش بینی می شود و در برخی نقاط شرقی و غربی استان بارش پراکنده خواهیم داشت .دریا طی پنجشنبه کمی مواج خواهد بود.

از لحاظ دمایی نیز از روز پنجشنبه به تدریج با افزایش رطوبت نسبی در استان ،افزایش نسبی دمای کمینه پیش بینی می شود.

روز جمعه سامانه فعال بارشی روی اکثر نقاط استان تاثیر گذار خواهد بود و طی ساعات ظهر جمعه تا صبح شنبه ۲۱دیماه گسترده تر و فعال تر خواهد شد و شاهد بارش های قابل ملاحظه همراه با آب گرفتگی در اکثر نقاط استان از جمله مناطق شرقی،مرکزی و مناطق دریایی خواهیم بود.

توصیه می شود با توجه به ناپایداری جوی و دریایی قابل ملاحظه طی روز جمعه آمادگی های لازم صورت پذیرد.

  • نویسنده : 1007