بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه می‌شود تمهیدات لازم در بنادر استان به ویژه بنادر غربی صورت پذیرد.

به گزارش دلفین، بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان، فعالیت موج اصلی سامانه فعال بارشی دیشب در استان پایان یافت. طی امروز یکشنبه، ۲۲ دی ماه،  گذر امواج ناپایدار سبب وزش باد نسبتاً شدید برروی خلیج فارس، جنوب تنگه هرمز و دریای عمان خواهد شد و دریا در این مناطق مواج پیش بینی می شود.

توصیه می شود تمهیدات لازم در بنادر  ( بویژه بنادر غربی) صورت پذیرد، همچنین در این مدت گذر ابر و رگبار باران و رعد و برق در این نواحی پیش بینی می شود.

در سایر نقاط استان شرایط جوی، پایدار خواهد بود و صبح دوشنبه از شدت این باد کاسته می شود و در ساعات بعد از ظهر و شب برروی مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و جزایر آن مجددا وزش بادهای شمال غربی سبب متلاطم شدن این مناطق خواهد شد و این شرایط تا اواخر وقت سه شنبه تداوم خواهد داشت.

شایان ذکر است؛ سه شنبه شب برروی خلیج فارس و تنگه هرمز وقوع رگبار پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

روز چهارشنبه با نفوذ زبانه های سامانه پرفشار وزش بادهای نسبتاً شدید شمال شرقی برروی مناطق شرقی و مرکزی استان، تنگه  هرمز و دریای عمان سبب متلاطم شدن این مناطق دریایی خواهد شد.

گفتنی است؛ صبح امروز کاهش محسوس دما( ۲ تا ۵ درجه) در استان رخ داد و طی دو روز آینده کاهش نسبی دما در مناطق مرتفع استان پیش بینی می شود.

  • نویسنده : 1007