مدیر بازاریابی فروش شرکت نفت ستاره خلیج فارس حضور موفق در بازارهای جهانی را مرهون توجه به تخصص، جوان گرایی، پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت ستاره خلیج فارس، «رضا کارآمد» در حاشیه همایش سالانه اوپکس در جمع خبرنگاران گفت: یکی از رسالت های پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان جلوگیری از خام فروشی، افزایش ارزآوری و تبدیل خوراک به فرآورده هایی با ارزش افزوده بیشتر است.

وی رسیدن ایران به خودکفایی در تامین بنزین را نتیجه تلاش‌های مهندسان و کارگران پالایشگاه ستاره خلیج فارس عنوان کرد و افزود: تکیه بر توان داخلی سبب سربلندی صنعت نفت کشور شد تا شاهد آغاز نهضت پالایشگاه سازی ایرانی باشیم.

مدیر بازاریابی فروش شرکت نفت ستاره خلیج فارس توجه به بازارهای خارجی را از برنامه های اساسی و موضوع مداوم جلسات برنامه ریزی این شرکت ذکر کرد و بیان داشت: پس از تسریع عملیات ساخت و بهره برداری پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال ۱۳۹۵ صادرات فرآورده از اواخر سال ۱۳۹۶ آغاز و در مرداد ماه امسال نخستین عرضه‌ی بنزین این پالایشگاه در رینگ بین المللی توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی انجام شد.

وی اظهار داشت: چنین رویدادی این موضوع را به اثبات رساند که می‌توان ارزش افزوده‌ای بالاتر از پیش‌بینی‌های نشریات معتبر این حوزه برای بنزین صادراتی کسب کرد.

کارآمد تاکید کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس با توجه به اولویت‌های کشور و دغدغه‌های نظام در راستای تسریع اهداف اقتصاد برون‌گرا و همچنین ضرورت تلاش برای بهبود رشد اقتصادی و خروج از شرایط رکود، نشان جهانی STAR را به ثبت رساند تا به عنوان تولیدکننده ای ایرانی بتواند در بازارهای جهانی رقابت کند چرا که کیفیت بنزین این پالایشگاه فراتر از استانداردهای یورو ۵ است و قرار گرفتن این کیفیت تحت لوای برند STAR می تواند اعتبار فراوانی را برای شرکت و صنعت نفت ایران به همراه داشته باشد.

وی با بیان این که ۸۰ درصد فروش محصولات پالایشگاه ستاره خلیج فارس از طریق عرضه در رینگ بین المللی صورت می پذیرد و این مساله سبب حفظ قیمت، شفافیت فروش و افزایش تعداد خریداران شده است، گفت: امید است در ماه‌های آتی با برنامه‌ریزی و شناسایی بازار مصرف و تمرکز بر مقاصد جدید صادراتی، شاهد افزایش صادرات فرآورده ها باشیم و بیش از پیش همچون ستاره ای در بازارهای صادراتی بدرخشیم.

مدیر بازاریابی فروش شرکت نفت ستاره خلیج فارس در پایان ضمن تقدیر از حمایت ها و راهبری های مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، اضافه کرد: پیروی از منویات مقام معظم رهبری در توجه به جوان گرایی، پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی ابرپالایشگاه ستاره خلیج فارس را به نگین صنعت پالایش کشور تبدیل کرد و امیدواریم بزرگ ترین دستاورد پالایشی کشور بتواند ارزآوری بیشتری را برای ایران اسلامی در پی داشته باشد.

  • نویسنده : 1001