معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان، گفت: از ساعات پایانی روز یکشنبه به ویژه دوشنبه و سه شنبه هفته آینده شاهد ناپایداری های جوی و دریایی در سطح استان خواهیم بود.

به گزارش دلفین، کیانوش عارفی معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان، گفت: از ساعات پایانی روز یکشنبه با بهبود شرایط بارشی در استان به ویژه دوشنبه و سه شنبه شاهد ناپایداری های جوی و دریایی در سطح استان خواهیم بود و در غالب نقاط استان بارش باران و گاهی تندباد لحظه ای پیش بینی می شود.

 وی افزود: طی امروز، خلیج فارس و نقاطی از تنگه هرمز به وِیژه سواحل و جزایر غربی استان، با وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی در محدوده ی ۳۶ کیلومتر بر ساعت متلاطم و گاهی نسبتا مواج خواهد بود و از اواخر وقت امروز و طی هفته ی پیش رو، غالب نقاط دریایی استان با وزش باد جنوب شرقی متلاطم پیش بینی می شود.

عارفی گفت: طی امروز شرایط بارشی در استان فراهم نخواهد بود، لیکن ضمن گذر ابر در ارتفاعات، با احتمال کم، بارندگی  پراکنده باران، گاهی وزش موقت باد دور از انتظار نیست.

وی اشاره داشت: از نظر دمایی تا شنبه نوسانات دمایی تغییرات قابل توجهی نخواهد داشت اما  یکشنبه و به ویژه دوشنبه، در استان کاهش نسبی دما مورد انتظار است.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان  درپایان گفت: اواخر هفته ی پیش رو با نقشه های فعلی هواشناسی در برخی نقاط استان، تقویت ناپایداری ها همراه با رگبار باران و رعد و وبرق پیش بینی می شود که در صورت  تثبیت نقشه ها اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

  • نویسنده : 1005