فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به تشدید برخورد با فعالیت های صید و صیادی غیر مجاز از سوی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان از کشف هشت تخته ترال،یک طاقه تور و توقیف یک لنج صیادی درشهرستان قشم خبر داد.

به گزارش دلفین، «سرهنگ حسن آزادی» فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به تلاش های پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات شهرستان قشم  و همکاری ها و همراهی های دریابانی استان هرمزگان گفت: این اکیپ در حین گشت زنی در محدوده ریگو به ۱ فروند لنج صیادی برخورد که بعلت عدم  نصب پلاک ثبتی، بلافاصله شناور توقیف و ضمن تشکیل پرونده به کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی ارجاع داده شد.

وی افزود:همچنین این اکیپ عملیاتی در بازدید و  کنترل بنادر ، اسکله های صیادی و بازدید و سرکشی از شناور های مستقر در سواحل نقاشه تعداد ۸ عدد تخته ترال و یک دستگاه تور مربوطه غیر مجاز در ساحل کشف و ضبط گردید.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با بیان اینکه تعامل و هماهنگی بین اداره کل شیلات ، یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان و دریابانی استان هرمزگان در وضعیت بسیار مطلوب و رضایت بخشی قرار دارد گفت: ایجاد صید پایدار و امن در کنار ایجاد ناامنی برای صید غیر مجاز و افراد سودجو از اهم فعالیت های یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان است.

سرهنگ آزادی با بیان اینکه  صید غیرمجاز آرامش دریا را برهم زده و اگر این چنین پیش برود نسل آینده صیادان بدون صید می مانند از صیادان خواست تا بیش از پیش یاری رسان شیلات هرمزگان در برخورد با صید غیر مجاز و غیر اصولی باشند.

وی در پایان اظهار داشت :صیادان و ماهیگیران اولین کسانی هستند که از تبعات صید غیرمجاز متضرر می شوند.

گفتنی است : تلفن ۰۷۶۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید، صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مخاطبین این حوزه است .

  • نویسنده : 1007