مدیر بنادر و دریانوردی بندر لنگه از تدوین ۱۲ هدف کلان و ۴۴ برنامه عملیاتی درراستای تحقق شعار سال ۹۹ جهش تولید در بنادر غرب هرمزگان استان خبر داد.

به گزارش دلفین، «قاسم عسکری نسب» مدیر بنادر و دریانوردی بندر لنگه، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۸۰ درصد از حجم تجارت جهانی از طریق دریاها و اقیانوس‌ها صورت می گیرد و بنادر بعنوان دروازه‌ های اصلی و شاهرگ حیاتی تجارت نقش موثری را در سپهر اقتصادی کشورها برعهده دارند.

وی با اشاره به اهداف کلان و عملیاتی بندر لنگه در سال جهش تولید افزود: یکی از مهمترین این اهداف افزایش ظرفیت اسمی بنادر غرب و تقویت بنادر کوچک همچنین حفظ ظرفیت پایانه های مسافری دریایی است که تلاش خواهیم نمود تا همگام با نیاز جامعه، وظایف و مسئولیت های خودرا برای پاسخگویی به تقاضای موجود در جهت تحقق شعار سال بکار بگیریم.

عسکری نسب ارتقاء توان عملیاتی بندر، افزایش سطح ایمنی دریانوردی در آبراه های تحت حاکمیت و ارتقاء سطح ایمنی و امنیت بندر را از جمله اهداف کلان و برنامه های عملیاتی اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه برشمرد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد بنادر غرب هرمزگان در مدیریت و نظارت بر دریا و سواحل اشاره کرد و اظهار داشت: پیشگیری و مقابله با آلودگی های محیط زیست دریایی از طریق “مدیریت بهینه عملکرد شناورها در بخش انرژی  و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز” برشمرد همچنین توسعه دولت الکترونیک، هوشمندسازی و بهره وری عوامل تولید در بنادر و دریانوردی بندرلنگه را مهمترین رویکردهای کاری در سال جاری قلمداد کرد.

  • نویسنده : 1007