مجتمع آزمایشگاهی افروز شیمی لارک و سیناآزمای بندر با بکارگیری بروزترین متدهای کاری و آموزشی به نمونه موفق ارائه‌ی خدمات آزمایشگاهی و استفاده و جذب کارورزان بدل شده اند.

به گزارش دلفین، صنایع آزمایشگاهی از صنایع بسیار مهمی هستند که سلامت و کیفیت کالاها با استفاده از آن‌ها سنجیده می‌شود و از جمله نیازهای اساسی هرمزگان به سبب موقعیت ویژه‌ی اقتصادی این استان به شمار می‌آیند.

*مجتمع آزمایشگاهی افروز شیمی لارک

آزمایشگاه افروز شیمی لارک با بهره‌گیری از دقیق‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی در ارائه‌ی خدمات آنالیز انواع مواد کانی و معدنی (سنگ آهن، سنگ کرومیت، سنگ گچ، سنگ آهک، انواع کنسانتره، فرو آلیاژها و …) در خدمت معدن‌کاران، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان در کمترین زمان ممکن و با رعایت استانداردهای روز دنیا فعالیت می‌کند.

این مجموعه در بخش‌های دیگری نیز همچون آنالیز کود، اندازه‌گیری باقیمانده سموم، آزمون مواد آرایشی و بهداشتی، تعیین ماهیت مواد پلیمری، آلی و معدنی، آنالیز آب و خاک، فلزات سنگین و مواد غذایی پیشرفت‌های روزافزونی داشته است.

*سینا آزمای بندر

آزمایشگاه سینا آزمای بندر به عنوان آزمایشگاه همکار اداره استاندارد و پیشرو در ارائه خدمات آزمایشگاهی، بازرسی از کالاهای وارداتی و نمونه برداری در شعبات داخلی و خارجی، کنترل کیفی، بازرسی فنی، تعیین ماهیت و … با محوریت ارتقا سطح کیفیت کالاهای تولیدی داخل کشور و کالاهای وارداتی، استقرار سیستم‌های کیفیت در واحدهای تولیدی و کمک به حسن اجرای استاندارد در سال ۱۳۹۳ در فضایی بالغ بر سه هزار و ۸۰۰ متر مربع در شهرستان بندرعباس تاسیس شده است.

مجموعه آزمایشگاهی سینا آزمای بندر و افروز شیمی لارک از جمله معتبرترین مجموعه‌های آزمایشگاهی در استان هرمزگان هستند که با سازمان‌ها، دانشگاه ها و صنایع بزرگ و کوچک صنعتی استان همکاری دارند و سازمان های محیط زیست و جهادکشاورزی هرمزگان حساب ویژه‌ای روی این مجموعه باز کرده اند.

*پیشرو در اجرای طرح کارورزی

از این رو «هادی ابراهیمی» مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در سومین روز از گرامیداشت هفته کارگر، در بازدید از مجموعه آزمایشگاهی سیناآزمای بندر و افروز شیمی لارک ضمن تقدیر از«حیدر خوشدل نیت» مدیرعامل سینماآزمای بندر و «معصومه آجرلو» مدیرعامل افروزشیمی لارک در زمینه استقبال از طرح کارورزی و کارآفرینی، افزود: بنگاه‌های اقتصادی در جذب نیرو با دو مشکل عدم مهارت و تجربه کاری متقاضیان جویای کار مواجهه هستند که طرح کارورزی به رفع این مشکل کمک بزرگی می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از عملکرد و بازدهی دلخواه این دو مجموعه در کنار یکدیگر در امر کار آفرینی و جذب کارآموز، اذعان داشت: در این مجموعه ۱۵ فارغ التحصیل طرح کارورزی خود را گذرانده‌اند که خوشبختانه زمینه جذب پنج نفر از آنان تاکنون فراهم شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه درصد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت لازم برای جذب در بازار کار هستند، گفت: با توجه به محدودیت منابع دولت، برای طرح کارورزی ظرفیت محدودی در نظر گرفته شده که با توجه به استقبال فارغ التحصیلان و مدیران بنگاه‌های استان از این طرح، پیشنهاداتی به مرکز در خصوص اینکه این طرح به صورت قانون درآید، داده شده است و در صورت محقق شدن آن ضمن حمایت های بیشتر به بنگاه‌ها اجازه داده خواهد شد کارورزان بیشتری را آمورش و در صورت نیاز جذب کنند.

*۳۵ نفر اشتغال زایی مستقیم

ابراهیمی طرح مهارت آموزی و معافیت حق بیمه کارفرما را از دیگر مزایای این طرح ذکر کرد.
وی افزود: این دو آزمایشگاه در زمینه آنالیز کود، باقیمانده سموم، آرایشی و بهداشتی، تعیین ماهیت مواد پلیمری، آلی و معدنی، آنالیز آب و خاک، فلزات سنگین و آنالیز مواد غذایی فعالیت دارد و در مجموع ۳۵ نفر به صورت مستقیم مشغول بکار هستند.
برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های این مجموعه گفتگویی را با «فاطمه علی زاده» مدیر مجموعه آزمایشگاهی سیناآزمای بندر و افروزشیمی لارک ترتیب دادیم.
همکاری گسترده
فاطمه علی زاده در گفتگو با خبرنگار موج، با بیان اینکه مجموعه سیناآزمای بندر و افروز شیمی لارک علاوه بر کادر فنی و متخصص دارای تجهیزات مدرن و بروز است، اذعان داشت: این مجموعه با تکیه بر کارآفرینی و با هدف ارتقا سطح کیفی به ارائه خدمات با جدیدترین استاندارهای جهانی فعالیت خود را آغاز کرده و با گذشت زمان قطعا به نتیجه‌ی مطلوبی که مدنظر مدیران مجموعه است، دست خواهیم یافت.
وی افزود: این مجموعه دارای گروه R&D است که توسعه، تحقیق و همکاری با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه و صنایع را به بهترین نحو پیش می‌برد و با آنان قرارداد همکاری دارد و دارای گواهینامه استانی و کشوری است.

*ارتقای کارکنان با استفاده از متدهای نوین آموزشی

وی با اشاره به اینکه بالاترین‌ هزینه آموزشی در استان برای ارتقای دانش فنی کارکنان را در این مجموعه انجام شده است، اذعان داشت: این مجموعه دانش‌بنیان است و با بکارگیری نیروهای کارآزموده و متخصص خود به یکی از معتبرترین مجموعه های آزمایشگاهی کشور بدل شده.

*در اختیار داشتن مجهزترین امکانات و آزمایشگاه

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه مجموعه آزمایشگاهی سیناآزمای بندر و افروزشیمی لارک دارای مجهزترین امکانات و آزمایشگاه تایید صلاحیت شده از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران است، افزود: این مجموعه عضو فعال شبکه راهبردی و فناوری قلمداد می‌شود.
گفتنی است مجموعه آزمایشگاهی سیناآزمای بندر و افروزشیمی لارک جز اولین مجموعه هایی هستند که در مردادماه سال ۱۳۹۶ در سطح کشور اقدام به جذب اولین کارورز کرده اند.
مدیر مجموعه آزمایشگاهی سیناآزمای بندر و افروزشیمی لارک در این باره خاطرنشان کرد: با جذب دو نیرو فعالیت خود را آغاز کردیم و اکنون با نزدیک به ۳۵ نفر نیروی کارآزموده و متخصص با مدارک دانشگاهی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا فعالیت خود را با امکانات کم‌نظیر در مجموعه سیناآزما و افروز شیمی ادامه می‌دهیم.
وی عنوان کرد: تاکنون ۱۵ نفر کاروز جذب این مجموعه آزمایشگاهی شده‌اند که تمامی آن‌ها را به صورت تکمیلی در قسمت‌های مختلف اموزش داده‌ایم به گونه‌ای که هر یک در پایان قادرند آزمایشگاهی را به بهترین نحو مدیریت کنند.
مدیر مجموعه آزمایشگاهی سیناآزمای بندر و افروزشیمی لارک با اعلام اینکه در این مجموعه ۱۵ فارغ التحصیل طرح کارورزی خود را گذرانده‌اند که زمینه جذب پنج نفر تاکنون فراهم شده است، ابراز کرد: طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی به منظور افزایش مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و اشتغال جوانان در بنگاه‌های اقتصادی است که سطح مهارت و تجربه‌ی آن‌ها را در محیط کار افزایش داده و در نهایت منجر به جذب آن‌ها در بازار کار می شود.

*استاندارد ۱۷۰۲۵

وی با اشاره به اینکه دوره‌هایی را برای ارتقا سطح فنی کارکنان در این مجموعه برگزار کردیم، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۷ موفق به اخذ تاییدیه از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران مطابق با استانداردهای ۱۷۰۲۵ و ۱۷۰۲۰ برای این مجموعه آزمایشگاهی شدیم.
شایان ذکر است این مجموعه آزمایشگاهی مدرن در زمینه های مکانیک و فلزشناسی، الکتروموتور، باطری و اپتیک و بوق، مواد غذایی و میکروبی سرلوژی، شیمی و مواد کانی و معدنی، لوازم ارایشی وبهداشتی، هیدرو استاتیک و آزمون دوره ای کپسول‎های CNG و انواع کپسول، کارگاه آماده سازی و‌ بازوبست کپسول ها و آزمایشگاه PCR و تشخیص بیماری‌های آبزیان فعالیت می‌کنند/موج

  • نویسنده : 1007
  • منبع خبر : موج