در نامه نمایندگان شورای عالی استان‌ها به رهبری مطرح شد؛

لزوم حل معضل ورود فاضلاب صنعتی و خانگی به خلیج‌فارس

  پرینت
لزوم حل معضل ورود فاضلاب صنعتی و خانگی به خلیج‌فارس
شناسه خبر : 348 | تاریخ انتشار : 29 دسامبر 2018 - 3:45 | 351 بازدید | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :
نمایندگان شورای عالی استان‌ها در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار دستور رسیدگی هرچه سریع‌تر به وضعیت ورود فاضلاب صنعتی و خانگی به خلیج‌فارس و ارجاع این موضوع به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی شدند.

به گزارش  گروه خبری دلفین، چندی پیش نامه‌ای از سوی شورای عالی استان‌ها به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال و خواستار رسیدگی به موضوع وضعیت ورود فاضلاب صنعتی و خانگی به خلیج‌فارس در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شد.

این بار «مرتضی الویری»، رئیس شورای عالی استان‌های کشور به نمایندگی از سایر نمایندگان در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار دستور رسیدگی به درخواست نمایندگان شورای عالی استان‌ها شده است.

مراسم+نوروز+صیاد

در متن این نامه آمده است:

«احتراماً حضرت‌عالی مستحضر هستید که خلیج‌فارس برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارای شأن و حرمتی خاص و جایگاهی ارزشمند و ویژه است و در عرصه بین‌المللی موجب افتخار و اعتبار کشور است و پذیرش مالکیت و استیلای کشور بر این آبراه، آن‌قدر برای بیگانگان سخت و صعب است که چون در سایه تفضل و عنایت الهی و با حضور مقتدرانه و پایمردی نیروهای مسلح کشور، از تعرض و دست‌اندازی به حدود و ثغور جغرافیایی و جزایر سوق‌الجیشی آن نا امید شده‌اند، سودای خام مصادره نام آن به نفع خود را در سر می‌پرورانند.

شهر بندرعباس نیز که در ساحل این خلیج پربرکت واقع‌شده است، جایگاه شایسته‌ای در میان شهرهای جنوبی به لحاظ ظرفیت بالقوه استقرار شیلات و صنایع مرتبط و توسعه صنعت گردشگری دارد. لکن چند سالی است که این دو کانون ارزشمند اقتصادی۰-گردشگری از سوی بعضی از دستگاه‌های اجرایی مورد بی‌مهری واقع‌شده‌اند. مدت‌هاست که شاهد ورود پساب‌های خانگی و پسماندها و فاضلاب‌های صنعتی شهر بندرعباس داخل خورها و انتقال آن به خلیج‌فارس و آلودگی محیط دریایی و سواحل آن هستیم و علاوه بر اینکه بخش وسیعی از مناطق شهری تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار ندارند، پساب خروجی تصفیه‌خانه نیز داخل دریا سرازیر می‌شود.

این امر موجب آلودگی محیط‌زیست، شیوع بیماری‌های پوستی و عفونی و کاهش حضور گردشگران در محدوده شهر و ساحل شده است. درحالی‌که در سیاست‌های کلی نظام در حوزه‌های سلامت و محیط‌زیست-ابلاغی جنابعالی- بر “مدیریت جامع، هماهنگ و نظام‌مند منابع حیانی(از قبیل هوا، آب، خاک و تنوع زیستی”، “اصلاح شرایط زیستی به‌منظور برخوردار ساختن جامعه از محیط‌زیست سالم و رعایت عدالت و حقوق بین نسلی”، ” پیشگیری و ممانعت از انتشار انواع آلودگی‌های غیرمجاز و جرم انگاری تخریب محیط‌زیست و مجازات مؤثر و بازدارند ی آلوده‌کنندگان و تخریب‌کنندگان محیط‌زیست و الزام آنان به جبران خسارت” و پایش مستمر و کنترل منابع و عوامل آلاینده‌ی هوا، آب‌وخاک” تأکید شده است.

علیهذا با عنایت به وظایف مصرحه و تکالیف قانونی وزارت نیرو(شرکت آب و فاضلاب) در این خصوص و لاینحل ماندن مشکلات مذکور، موضوع از طریق اعضای محترم شورای اسلامی شهر بندرعباس و نمایندگان شورای عالی استان‌ها مورد پیگیری قرار گرفت و پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی استان‌ها، درخواست رسیدگی و لزوم حل این معضل به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارجاع گردید که در حال پیگیری می‌باشد.

اینک با عنایت به اهمیت و حساسیت موضوع، از محضر ارجمند حضرت‌عالی استدعا داریم در خصوص رسیدگی به درخواست نمایندگان شورای عالی استان‌ها دستور اقدام مقتضی صادر و ارشادات و رهنمودها عالی را امر به ابلاغ فرمایید.»

  • نویسنده : 102
  • منبع خبر : خبرگزاری موج
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه
پاسخ بنیاد مسکن هرمزگان در مورد خبر تخریب در روستای قادهار
محصولات کشاورزی بندرعباس باید در سطح کشور به نمایش گذاشته شود
بندرلنگه شکوهمند را به مردم بازگردانید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.