همواره سیاسیون هرمزگان از کمبود نیروهای انسانی در ادارات دولتی گلایه دارند و در این میان امید می رود در این شرایط دولتمردان و تصمیم‌سازان استان می‌بایست به دنبال ریشه‌یابی دلایل کندی فرآیند اداری در هرمزگان باشند و از سیاسی‌کاری بپرهیزند.

به گزارش دلفین، همواره سیاسیون استان هرمزگان از کمبود نیروهای انسانی در ادارات دولتی گلایه دارند و اختصاص نیافتن ردیف‌های استخدامی را جفا در حق مردم این خطه از کشور می‌دانند تا پیکان انتقادات را به سمت مرکز نشانه بروند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند اما بررسی آمارها نشان می‌دهد که هرمزگان در مقایسه با متوسط کشوری تعداد کارمندانش هم چندان کم نیست.

براساس اطلاعات سامانه ساختار نیروی انسانی، تعداد کل کارکنان دستگاه های اجرایی استان هرمزگان برابر با ۵۴ هزار و ۷۱۴ نفر است که سهمی معادل ۲٫۴ درصد کل نیروي انسانی دستگاه هاي اجرایی کشور را شامل می‌شود. همچنین جمعیت این استان برابر یک میلیون و ۷۷۶ هزار و ۴۱۵ نفر و معادل ۲٫۲۲ درصد جمعیت کل کشور است که در کنار هم قرار دادن این اعداد نشان می دهد که تعداد کارمندان هرمزگان از سرانه کشوری نیز بالاتر است.

اگر چه نباید به سادگی از کنار جمعیت شناور استان نیز گذشت اما در رده بندی نسبت تعداد کارمندان به جمعیت، هرمزگان استان سیزدهم کشور است و جالب است بدانید که استان‌های یزد، گلستان، همدان، البرز، مرکزی، قزوین، قم به همراه یازده استان دیگر سرانه‌ای به مراتب پایین‌تر از هرمزگان دارند و مشاهدات از رضایت بیشتر عموم نسبت به خدمات دستگاه‌های دولتی در این استان‌ها حکایت دارد.

در این شرایط دولتمردان و تصمیم‌سازان استان هرمزگان می‌بایست با پایش وضعیت بازدهی نیروی انسانی در ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان به دنبال ریشه‌یابی دلایل کندی فرآیند اداری در هرمزگان باشند و از سیاسی‌کاری بپرهیزند.

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

تحلیل اختصاصی: پدرام مجیدی

  • نویسنده : 1007