در سال های گذشته کند بودن روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی همواره یکی از دغدغه‌های هرمزگان نشینان بوده است و مردم این استان بارها از رفت و آمد در پله های محاکم قضایی و طولانی شدن حصول نتیجه گلایه داشته‌اند اما در مدت اخیر تحولی شگرف در این زمینه به وجود آمده است.

به گزارش دلفین، در سال های گذشته کند بودن روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی همواره یکی از دغدغه‌های هرمزگان نشینان بوده است و مردم این استان بارها از رفت و آمد در پله های محاکم قضایی و طولانی شدن حصول نتیجه گلایه داشته‌اند اما در مدت اخیر تحولی شگرف در این زمینه به وجود آمده است.

*انتصابی خوش یمن

با انتصاب «علی صالحی» رییس کل دادگستری استان هرمزگان نه تنها برخی از جنجال‌های غیرضروری از بین رفته است بلکه شاهد افزایش سرعت رسیدگی به پرونده در استان نیز هستیم که این موضوع افزایش رضایت عمومی را در پی داشته است.

*تقدیر دستگاه قضا

در آخرین روز از هفته گذشته نیز این موضوع مورد توجه آیت الله ابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه قرار گرفت؛ مساله‌ای که جدیت بیشتر دستگاه قضا در هرمزگان را نسبت به سایر استان‌های کشور نشان می‌دهد. رئیسی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رییس کل دادگستری استان هرمزگان از تلاش‌ها و مجاهدت های مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی استان هرمزگان تقدیر کرد. رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: اینکه پرونده ها در دستگاه قضایی استان هرمزگان به‌روز است آرزوی جدی ما برای همه استان هاست.

*برخورد قضایی با صید ترال

رئیسی همچنین اظهار داشت: مقابله دستگاه قضایی استان هرمزگان با صید ترال که از نگرانی های این استان بود، جای تقدیر دارد.

وی همچنین از تشکیل مجتمع ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز دراستان هرمزگان و اقدامات صورت گرفته برای خدمت‌رسانی بهتر و توزیع عدالت درهمه مناطق به‌ویژه مناطق محروم استان هرمزگان قدردانی کرد.

رییس قوه قضاییه در ادامه با بیان این‌که قاچاق مانند خنجری است که از پشت بر پیکره نظام تولید وارد می شود، خاطرنشان کرد: باید برای رونق وجهش تولید در کشور، مبارزه با این پدیده شوم با همت مضاعف پیگیری شود.

رییس قوه قضاییه تأکید کرد: از معاونت منابع انسانی قوه قضاییه می‌خواهم موضوع تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه قضایی استان هرمزگان را حل کند.

*برخورد قاطع دادگستری هرمزگان

علی صالحی رییس کل دادگستری استان هرمزگان نیز در جریان این ارتباط با اشاره به برخورد قاطع دادگستری استان هرمزگان با شناورهای غیرقانونی و صیدهای غیرمجازی چون صید ترال، از توقیف ۳۹ فروند قایق توسط سپاه، ۱۳ فروند قایق توسط ناجا و ۳۲ فروند قایق و لنج و همچنین ۶ کشتی بزرگ توسط دیگر دستگاه های ذیربط خبر داد.

وی با اشاره به خرسندی مقامات محلی و مردم منطقه از این اقدام تأکید کرد: یکی از علمای بزرگ استان گفت که این موضوع از زمان یکی از روسای جمهور سابق مطرح شد اما اقدامی صورت نگرفته بود و عملیاتی شدن آن در دوره ریاست آیت الله رئیسی در دستگاه قضا قابل تقدیر است.

صالحی در ادامه از تدوین نظام‌نامه پرورش میگو دراستان هرمزگان و همچنین ساماندهی بازارهای فروش ماهی به عنوان دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان هرمزگان نام برد.

*مبارزه با قاچاق کالا و ارز

وی اجرای ۱۳ مصوبه سفر رئیس قوه قضاییه از جمله راه اندازی فوری مجتمع قضایی ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان و در کمتر از یک روز را از دیگر دستاوردهای دستگاه قضایی استان هرمزگان برشمرد.

مقام عالی قضایی استان هرمزگان خاطر نشان کرد: طی سال گذشته ۹۰ پرونده قاچاق کلان و سازمان یافته درشعب بازپرسی و ۶۸ پرونده نیز در دادگاه انقلاب مورد رسیدگی قرارگرفتند.

وی از تعیین تکلیف فوری ۱۲ پرونده قاچاق کلان خبر داد و تصریح کرد: تنها دریک فقره رقمی بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جزای نقدی دریافت شده است. صالحی در پایان افزود: برخی مدیران دستگاه‌های متخلف ازجمله گمرک و شهرداری درجریان مبارزه با مفاسد اداری بازداشت وحکم جلب برایشان صادر شد.

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

  • نویسنده : 1007