رئیس کل دادگستری استان هرمزگان طی یک هفته گذشته از بازداشت شهردار منطقه یک بندرعباس به اتهام فساد مالی خبر داد اما به نظر می‌رسد که در این پرونده باید دست‌های دیگری نیز در کار باشد و مردم توقع دارند دستگاه قضا ادامه نخ فساد در شهرداری بندرعباس را را تا شفاف سازی کامل بگیرد.

به گزارش دلفین، هفته‌ی گذشته رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از بازداشت شهردار منطقه یک بندرعباس به اتهام فساد مالی خبر داد و اعلام کرد که به همراه این فرد سه نفر دیگر نیز با عناوین اتهامی مشابه دستگیر شده اند. وی خاطرنشان کرد که در خصوص متهمان این پرونده قرار تأمین کیفری صادر شده است، تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد و نتایج آن نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

اما به نظر می‌رسد که در این پرونده باید دست‌های دیگری نیز در کار باشد و به راحتی و با آوردن نام چند تن نمی‌شود یک پرونده‌ی فساد مالی را بست چرا که در سیستم‌های اداری همواره نهادهای تاییدکننده و نظارت‌کننده‌ی بسیاری دخیل‌اند و کشف فساد در چنین وضعیتی به معنای تخلف رشته‌ای یا در بهترین حالت کوتاهی جمعی وسیع تر از افراد نامبرده است.

در این وضعیت توقع می‌روند نهادهای نظارتی که با دقت عمل این فساد را کشف کرده‌اند، به همین حد بسنده نکنند و افکار عمومی شاهد کشف ابعاد گسترده تر این ماجرا باشند. این درحالی است که شهردار یکی دیگر از مناطق سه‌گانه بندرعباس نیز اسفند سال گذشته پس از جنجال‌های انتخاباتی و بروز شایعات مختلف مبنی بر حمایت از کاندیدای خاصی، دستگیر و پس از آن شهردار جدید منطقه سه بندرعباس منصوب شد.

این متن در نشریه دلفین منتشر شده است.

  • نویسنده : 1007