رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن تاکید بر لزوم تقویت نیروهای ماندگار و بومی و پرهیز از نیروسوزی، گفت: آفت امروز هرمزگان خارج کردن نیروهای ماندگار از چرخه‌ی مدیریتی استان است.

«اسلام باوقار» رئیس شورای شهر بندرعباس در گفت‌وگوی اختصاصی با دلفین به تشریح برخی بداخلاقی‌ها در عرصه‌ی سیاست هرمزگان پرداخت و خواستار توجه ویژه به ظرفیت‌های نیروی انسانی موجود در استان شد.
لزوم تقویت نیروهای ماندگار و بومی
وی بیان داشت: باید نیروهای ماندگار و بومی را تقویت کنیم نه این که دست به نیروسوزی بزنیم اما متاسفانه برخی افراد طی سال‌های اخیر بسیاری از نیروها را با برچسب‌های گوناگون از دور خارج کرده‌اند.
باوقار تصریح کرد: آفت امروز هرمزگان خارج کردن نیروهای ماندگار از چرخه‌ی مدیریتی استان است و اگر پرواز تهران- بندرعباس را بررسی کنید ۹۰ درصد مسافران افرادی هستند که در بندرعباس کسب درآمد می‌کنند، پست‌های مدیریتی را اشغال کرده‌اند اما زندگی‌شان در شهر دیگری است.
وی با بیان این که نیروی توانمند ماندگار باید به نیروهای پروازی ترجیح داده شود، تاکید کرد: هر کسی که زندگی‌اش را به هرمزگان انتقال داده است، درآمدش را در هرمزگان خرج می‌کند و دلش برای مردم ساکن در این خطه می‌سوزد، نیروی بومی استان است و باید از او برای تصدی مناصب مدیریتی و همچنین اشتغال حمایت کنیم.
پرهیز از کشمکش و تاکید بر هم‌افزایی
رئیس شورای شهر بندرعباس خواستار هم‌افزایی تمام ارکان سیاسی هرمزگان در راستای ایجاد توسعه‌ی متوازن در استان شد و اظهار داشت: امروز به جای کشمکش‌های سیاسی باید به دنبال نیروسازی و ایجاد پشتوانه‌ی قوی نیروی انسانی باشیم.
وی بیان داشت: توانمندسازی نیروهای درون استانی اولویت امروز سیاسیون استان باید باشد چرا که حذف نیروهای توانمند ماندگار زمینه را برای گسیل اتوبوسی مدیران ناکارآمد غیرهرمزگانی مهیا می‌کند.
رئیس شورای شهر بندرعباس اضافه کرد: تقویت نیرو و نیروسازی در تمام استان‌ها در حال انجام است چرا که حضور افراد بانفوذ در سطح کشور می‌تواند رفاه و وضع زندگی مردم هرمزگان را بهبود بخشد و زمینه را برای استیفای حق ساحل‌نشینان مهیا سازد.
نمی‌شود بدون مدرک تهمت زد
در ادامه این گفت‌وگو محور بحث را تغییر دادیم و درباره برخی ابهامات مطرح شده درباره‌ی پروژه‌های اعطا شده به برخی پیمانکاران خاص پرسیدیم که باوقار بیان داشت: مطالبه‌گری باید صورت پذیرد و ما نیز در شورا به دنبال افزایش شفافیت هستیم.
وی گفت: تمام پیمان‌کاران آزادند که در مناقصات شرکت کنند و در فرآیند انتخاب پیمان‌کاران، اعضای شورای به عنوان ناظر حضور دارند و نماینده سازمان بازرسی نیز همواره بر این فرآیند نظارت دارد و نمی‌توان به راحتی برخی از ابهامات را ردگیری یا اتهامات و اتفاقات پشت پرده را اثبات کرد و در این وضعیت بیان هر موضوعی تهمت خواهد بود.
باوقار افزود: ما به دنبال جلوگیری از تخلفات احتمالی هستیم اما تا زمانی که مدرک قابل استنادی در دست نداشته باشیم، موضوع را نمی‌توانیم به نهادهای ذی‌ربط گزارش دهیم.
وی در پایان بیان داشت: برخی اوقات بررسی‌های زیاد و فشارهای ما بر برخی قراردادها باعث سوء برداشت می‌شود و همین موضوع سبب شده است تا نهایی نشدن حدس و گمان‌ها از رسانه‌ای کردن و ایجاد جنجال بپرهیزیم اما نباید این مساله بر پیگیر نبودن تعبیر شود و ما این وعده را به همشهریان گرامی می‌دهیم که همواره مدافع حقوق آنان باشیم.

گفت‌وگو: پدرام مجیدی

این مطلب در نشریه دلفین به چاپ رسیده است.

  • نویسنده : 1001