نامه‌ای از سوی برخی از نمایندگان مجلس نسبت به انصراف از دریافت برخی مزایا(خودرو) رسانه‌ای شده که نام احمد مرادی نیز در لیست انصراف دهندگان دیده می‌شود اما در این وضعیت برای اثبات انقلابی بودن نمایندگان با سایر آحاد جامعه ضروری است که پنج نماینده استان در مجلس شورای اسلامی نسبت به دریافت انواع مزایا در مجلس شفاف سازی کنند.

به گزارش دلفین، اظهارات «لطف الله سیاهکلی» نماینده اصول‌گرای مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و ناراحتی وی مبنی بر اعطای خودروی دنا پلاس به نمایندگان به جای خودروی شاسی بلند، واکنش‌های بسیاری را در پی داشت و عموم مردم بار دیگر نسبت به دریافت مزایای خاص از سوی نمایندگان مجلس حساس شدند.

در شرایطی که ثبت نام برای دریافت خودرو ساخت داخل به شکستن شاخ غول مانند شده است، مشخص نیست که با چه منطقی برخی نمایندگان درخواست خودرو شاسی‌بلند شخصی دارند و حتی دریافت خودرو دنا پلاس اتومات را در شان خود نمی‌دانند.

طبق تحقیقات به عمل آمده در ابتدای آغاز بکار مجلس شورای اسلامی فرمی برای خودرو به نمایندگان داده شد تا نوع استفاده از خودرو را انتخاب کنند. نمایندگان می بایست از میان استفاده از خودروی مجلس با راننده طبق تعرفه ساعتی ٣٠ هزار و روزانه ۵٠٠ هزار تومان و کسر از دریافتی ماهانه، تحویل امانی خودروی پژو پارس به نماینده و عودت آن به مجلس در پایان نمایندگی که در این صورت پرداخت مبلغ مربوط به حمل و نقل حدود پنج میلیون تومان منتفی می شود و فروش اقساطی یک دستگاه خودروی دنا پلاس اتومات که قسط آن از دریافتی ماهانه کسر خواهد شد، یکی را انتخاب کنند.

جالب تر این که خودرو دنا مذکور به قیمت ۲۹۲ میلیون تومانی تحویل نمایندگان شده است و ایران‌خودرو بابت اقساطی شدن خودرو ۱۲ میلیون سود خواهد گرفت که در مجموع این خودرو برای آنان چیزی در حدود ۳۰۴ میلیون تومان تمام خواهد شد که نزدیک به ۲۰۰ میلیون کمتر از بازار آزاد است و به نوع خود رانت محسوب می‌شود.

اما سوال این است که چرا مجلس شورای اسلامی برای نمایندگان همانند مدیران کل، استانداران و وزرا خودرو سازمانی تهیه نمی‌کند که پس از پایان خدمت از آنان بازستاند و چرا امکانات باید به فرد اعطا شود؟

در این وضعیت نامه‌ای از سوی برخی از نمایندگان مجلس نسبت به انصراف از دریافت این خودرو رسانه‌ای شده است که نام احمد مرادی نیز در لیست انصراف دهندگان دیده می‌شود اما در این وضعیت برای اثبات انقلابی بودن و همراهی نمایندگان با سایر آحاد جامعه ضروری است که پنج نماینده استان در مجلس شورای اسلامی نسبت به دریافت انواع مزایا در مجلس و چرایی و چگونگی آن شفاف سازی کنند و پاسخ‌گوی افکار عمومی در این رابطه باشند.

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

گزارش اختصاصی: زهرا شاکرمی نژاد

  • نویسنده : ۱۰۰۷