نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت جذب در پروژه‌هایی همچون پتروپالایشگاه مهر با نیروهای بومی و ماندگار باشد، توقع به‌حق مردم هرمزگان است و ما پیگیر این امر هستیم.

به گزارش دلفین، هفته‌ی گذشته عملیات اجرایی احداث پروژه پترو پالایشگاه مهر در جوار پالایشگاه ستاره خلیج فارس آغاز شد و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نبود تکمیل زنجیره ارزش در صنعت نفت و گاز را از نقاط ضعف در مقابل تحریم‌ها دانست و اظهار داشت که با توجه به اینکه ساخت پتروپالایشگاه از مطالبات اصلی رهبر انقلاب اسلامی است، سپاه و قرارگاه سازندگی در تعامل نزدیک با دولت، ساخت نخستین پتروپالایش تمام ایرانی را آغاز کرده است اما وی فراموش کرد تا به چگونگی تامین نیرو در این پروژه و سهم نیروی انسانی هرمزگان در ساخت و بهره‌برداری را اعلام کند. از این رو به سراغ «احمد مرادی» نماینده مردم مرکز استان و همچنین نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی رفتیم تا جزئیات این موضوع را با وی بررسی کنیم.

قرار بازدید
مرادی ضمن تاکید بر تسهیل‌گیری در راستای ایجاد رونق تولید در کشور، بیان داشت: به زودی در راستای بررسی وضعیت تولید و چگونگی اجرای امور قرار است اعضای کمیسیون انرژی مجلس از پالایشگاه ستاره خلیج فارس از نزدیک بازدید داشته باشند و همچنین در این بازدید از پترو پالایشگاهی که قرار است به همت قرارگاه خاتم به عنوان پروژه مهرخلیج فارس ساخته شود بازدید به عمل آوریم.
توقع مردم هرمزگان
وی افزود: این که اولویت جذب در چنین پروژه‌هایی با نیروهای بومی و ماندگار باشد، توقع به‌حق مردم هرمزگان است و ما پیگیر این امر هستیم.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این راستا جلسه‌ای با فرمانده قرارگاه خاتم در کمیسیون انرژی تشکیل و مسائل و موضوعاتی در این خصوص مطرح شد که امیدواریم بعد از بازدیدی که اعضای کمیسیون انرژی انجام می‌دهند، راهکارهایی برای این امر اندیشیده شود.
سرنوشت پالایشگاه هرمز
وی در ادامه درباره سرنوشت پالایشگاهی که در راستای پالایش نفت سنگین و فوق سنگین در سال ۸۶ در جوار پالایشگاه نفت بندرعباس کلنگ زدنی انجام شد، نیز گفت: پالایشگاه هرمز به شهرستان جاسک منتقل شده است.
مرادی اضافه کرد: به دلیل توسعه نفتی که در شرق استان با مرکزیت جاسک اتفاق افتاده و وزارت نفت، شرکت‌های بخش خصوصی و پایانه نفتی را به این منطقه سوق داده است، این جابجایی صورت گرفت.
وی احداث خط انتقال از گوره به جاسک به طول هزار کیلومتر را سبب فراهم شدن شرایط در منطقه خواند و گفت: در حوزه نفتی شاهد اتفاقات بزرگی هستیم که به بحث اشتغال‌زایی در آینده بسیار کمک می‌کند.

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

گفتگو اختصاصی: زهرا شاکرمی نژاد

  • نویسنده : ۱۰۰۷