قیمت عجیب و غریب تاکسی‌های فرودگاه بندرعباس و کارشکنی برای ورود تاکسی‌های اینترنتی به محوطه‌ی فرودگاه از جمله مواردی است که صدای اعتراض بسیاری را بلند کرده است.

قیمت عجیب و غریب تاکسی‌های فرودگاه بندرعباس از جمله مواردی است که صدای اعتراض بسیاری را بلند کرده است. این قیمت‌ها نزدیک به دو برابر قیمت آژانس و چندین برابر تاکسی‌های اینترنتی همچون اسنپ است و مشخص نیست با چه توجیهی چنین تعرفه‌ای از سوی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس تعیین شده است.

شاید تاکسی فرودگاه با این رویکرد که اغلب مسافران خطوط هوایی وضعیت مالی به نسبت خوبی دارند، تعرفه‌های نامتعارفی را برای سرویس خود در نظر گرفته‌اند. البته نظارت چندانی نیز بر عملکرد آن‌ها وجود ندارد چرا که در برخی موارد مشاهده کرده ایم که این تاکسی ها حتی از نرخ‌نامه‌ی مصوب نیز مبالغ بیشتری را از مسافران دریافت می‌کنند.

این در حالی است که مسئولان فرودگاه با تمسک به آئین نامه‌ها از ورود تاکسی‌های اینترنتی به فرودگاه جلوگیری کرده‌اند و بیان می‌دارند که طبق دستورالعمل‌های فعلی تنها تاکسی‌های فرودگاه که مجوز فعالیت در حریم ترمینال‌های مسافری را دارند اجازه جابه‌جایی مسافران را در این محدوده خواهند داشت.

البته باز هم مشخص نیست که چطور تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها اجازه ورود برای رساندن مسافر به فرودگاه را دارند اما برای حمل مسافران خطوط هوایی به منازل مشمول دستورالعمل و آیین‌نامه می‌شوند. در این وضعیت مسئولان فرودگاه تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها را با ترفندهایی مجبور می‌کنند تا در فضایی دورتر از ترمینال‌های مسافری فرودگاه نسبت به جابه‌جایی مسافران اقدام کنند که این امر سبب می‌شود تا مسافران مجبور به انتخاب تاکسی‌های درون فرودگاه شوند.

با این تفاسیر انتظار می‌رود سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس و مدیران فرودگاه با دقت نظر بیشتری ارائه‌ی خدمات باکیفیت و با قیمت معقول را در این بخش مورد توجه قرار دهند تا به زودی شاهد گزارش تغییرات در تاکسی‌های فرودگاه باشیم.