وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تاریخ سوم آذرماه و در جلسه ویدئوکنفرانسی کنترل پروژه‌های ارتباطی استان هرمزگان جمله‌ای خطاب به مدیران استانی گفت که حاوی پیام‌های بسیاری بود. آذری جهرمی گفت: «فرض کنید بچه‌های خودتان در مناطق فاقد ارتباطات تحصیل می‌کنند.»

به گزارش دلفین، «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تاریخ سوم آذرماه و در جلسه ویدئوکنفرانسی کنترل پروژه‌های ارتباطی استان هرمزگان جمله‌ای خطاب به مدیران استانی گفت که حاوی پیام‌های بسیاری بود. آذری جهرمی گفت: «فرض کنید بچه‌های خودتان در مناطق فاقد ارتباطات تحصیل می‌کنند.»
شرق محروم
وی ادامه داد: نباید برای توسعه ارتباطات در مناطق شرق هرمزگان زمان را از دست داد. وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه مسئولان به دلیل عقب‌ماندگی‌های تاریخی شرق استان هرمزگان به این منطقه مدیون هستند، گفت: لازمه توسعه این منطقه ایجاد شبکه و دسترسی‌های ارتباطی است که باید به‌سرعت انجام شود.
آذری جهرمی تأکید کرد: با نصب و راه‌اندازی ۸۶ سایت تلفن همراه تا پایان دی‌ماه تمام پروژه‌های پیش‌بینی‌شده در مناطق شرق هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد.
مشکلات ساختاری
البته بلافاصله بعد از اظهارات وزیر ارتباطات «احد قویدل» مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان مشکل اصلی در راه‌اندازی سایت‌های تلفن همراه در مناطق کوهستانی را نبود جاده دسترسی و شبکه انتقال برق عنوان کرد و این اظهارنظر ضعف زیرساخت‌ها را نمایان ساخت و مشخص کرد که با دستورات لحظه‌ای و بدون پشتوانه‌ی کار و توسعه نمی‌توان یک‌شبه بخش عظیمی از محرومیت یک استان را زدود.
وعده‌ی آقای استاندار
البته «فریدون همتی» استاندار هرمزگان نیز بر پیگیری‌ها برای رفع مشکلات تأکید کرد و گفت: ظرف دو هفته آینده مشکل جاده‌های دسترسی و شبکه انتقال برق برای راه‌اندازی سایت‌های تلفن همراه در این استان برطرف می‌شود.
منتظر پایان یافتن ضرب العجل دوهفته‌ای
اما موضوعی که ذهن را درگیر می‌کند این است که چطور زیرساختی که ظرف دو هفته قابلیت ایجاد دارد، این‌همه زمان برده است و در این مدت هیچ مسئولی دادرس مردم محروم شرق هرمزگان نبوده است؟ آیا اگر همه‌ی مسئولان فرزندان محروم شرق استان را همچون فرزند خود می‌دیدند این وضعیت باز هم به وجود می‌آمد؟
به‌هرحال هنوز ضرب العجل دوهفته‌ای به پایان نرسیده است و امیدواریم طی روزهای آینده واقعاً این وعده عملی شود و شاهد تسهیل در آموزش مجازی دانش آموزان شرق هرمزگان باشیم.

گزارش اختصاصی: پدرام مجیدی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

  • نویسنده : ۱۰۰۷