مدیر منطقه شش عمليات از اجراي بيش از يك هزار و 600 كيلومتر پيگراني هوشمند و تميزكننده خطوط لوله با هدف ارزيابي سلامت خط لوله و رفع آلودگي داخل لوله در هشت ماهه نخست سال 1399 خبر داد.

به گزارش دلفین، علیرضا عربلو، مدیر منطقه با اعلام اين خبر گفت: جهت تاب آوري شبكه خطوط لوله انتقال گاز و پايش مستمر سلامت و ايمني خط لوله، اجراي پيگراني هوشمند و تميز كننده خط در برنامه نت ساليانه منطقه قرار گرفت.
عربلو ادامه داد: عمليات پيگراني هوشمند در ۵ مرحله و در مجموع ۴۹۰ كيلومتر بر روي خط لوله هفتم سراسري انجام شد و همچنين پيگراني تميز كننده نيز بطول يك هزار و ۲۰۰ كيلومتر بر روي خط هاي ۳۰ اينج غرب بندرعباس، ۲۴ اينچ سرخون/رفسنجان، ۳۶ اينچ زاهدان، ۳۰ اينچ كرمان و خط هفتم سراسري با موفقيت انجام و به پايان رسيد.

وي هدف از عمليات پيگراني هوشمند را ارزيابي وضعيت سلامت خط به لحاظ خوردگي و آسيب هاي مكانيكي عنوان كرد و افزود: پيگراني تميز كننده نيز جهت رفع آلودگي هاي خط، رسوبات داخل خط و كنترل خوردگي است تا انتقال پاك گاز به مصارف صنعتي و خانگي انجام شود.

مدیرمنطقه از تلاش و زحمات كاركنان مراكز بهره برداري خطوط لوله سرخون، سيرجان، كرمان و ايرانشهر و همچنين ديگر واحدهاي مرتبط با عمليات از جمله واحدهاي امورHSE و پدافند غير عامل، امور بازرسي فني ، ديسپچينگ و خدمات رفاهي و …. تقدير و تشكر كرد.

  • نویسنده : 1007