وزیر کشور گفت: صبر مردم را به معنی رضایت تلقی نکنید و هر کاری که در توان داریم باید انجام دهیم و هیچ‌گاه نباید موضوع معیشت مردم را فراموش کرد.

به گزارش دلفین، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور هفته‌ی گذشته در نشست ویدئو کنفرانسی با استاندار هرمزگان که با حضور جمعی از مدیران استانی برگزار شد، گفت: فرمانداران شهرستان‌ها باید با مردم تعامل و گفت‌وگو داشته باشند و مشکلات مردم را بشنوند و حل کنند.
۶۰ درصد مشکلات ناشی از مشکلات اداری است
وی بیان داشت: ریشه ۴۰ درصد مشکلات مردم شاید اقتصادی باشد و ۶۰ درصد آن از مشکلات اداری و نارضایتی‌های انباشته‌شده و عدم پاسخگویی مناسب نشات می‌گیرد.
رحمانی فضلی تاکید کرد: در شهرستان هایی که فرمانداران‌شان با مردم تعامل داشته‌اند و مشکلات را برطرف و امکانات موجود خود را در شهرستان خود بسیج کرده اند، همیشه در زمان اعتراضات کمترین اعتراض و در زمان همراهی بالاترین میزان همراهی را داشته‌اند، بنابراین نقش مردم بسیار مهم است و ما نباید بگذاریم ناامنی در هیچ جایی از کشور اتفاق بیافتد.
کشور در شرایط خوبی نیست
وی ادامه داد: همگی می‌دانیم وقتی قیمت ارز نجومی بالا می‌رود یا سایر کالاها و خدماتی که شاخص نوسانات قیمت هستند، با رشد چندبرابری قیمت در بازار مواجه می‌شوند، یعنی کشور در شرایط خوبی نیست و این برای مردم بسیار سخت است اما خوشبختانه مردم ما با بینش و درک صحیح از این مشکلات، با ما همراهی و صبوری می‌کنند.
صبر مردم را نشانه‌ی رضایت تلقی نکنیم
وزیر کشور اظهار داشت: اما این بدان معنی نیست که ما این صبر را به معنی رضایت تلقی یا منفعلانه در برابر این قضیه برخورد کنیم و اقدامی انجام ندهیم.
وی تصریح کرد: هر کاری که در توان داریم باید انجام دهیم و هیچ‌گاه نباید موضوع معیشت مردم را فراموش کرد.
رحمانی فضلی به بیان راهکارهایی در این رابطه پرداخت و گفت: نظارت دقیق بر افزایش قیمت‌ها، مواجه با قیمت واقعی و توزیع درست کالاها با قیمت مناسب در شهرستان‌های استان ازجمله این اقدامات است که می‌تواند مفید واقع شود.
کرونا، دلیل کاهش مشارکت در انتخابات
وی در ادامه به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: به ‌غیر از آخرین بار که تحت تأثیر ویروس کرونا با کاهش مشارکت مواجه شدیم اما در تاریخ جمهوری اسلامی هرساله انتخابات سالم و قانونی برگزار شده است و باید تلاش کنیم تا با مشارکت بالا و به‌صورت قانونی انتخابات پیش رو نیز برگزار شود.
عملکرد رضایت بخش هرمزگان در برگزاری انتخابات
رحمانی فضلی تاکید کرد: هرکس با هر فکر، علاقه و عقیده‌ی سیاسی مورد احترام است اما در انتخابات باید امانت‌دار باشیم و معیار و شاخص هم برای ما قانون است.
استان هرمزگان با انسجام و سیاست‌گذاری و اجرا درست در بحث انتخابات بسیار رضایت‌بخش عمل کرده است، نتایج آن هم به مردم برمی‌گردد که انتخابشان چیست و ما کسی نیستیم که در مسیر انتخاب مردم بخواهیم بُعد تعیین‌کنندگی یا تأثیر و نفوذ داشته باشیم و این را نه قانون، نه شرع و نه وجدان ما به ما اجازه می‌دهد که انجام دهیم.
ابداعات و ابتکارات استاندار هرمزگان
وی با اشاره به این‌که استاندار هرمزگان ابداعات و ابتکارات بسیار خوبی در کارنامه‌ی خود دارد و برگزاری همین جلسه هم از پیشنهاد‌ها ایشان است، گفت: یکی از استان‌هایی که عملکرد بسیار خوبی در بحث کرونا داشت، استان هرمزگان بود که اکنون در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد و امیدواریم این روند پرقدرت‌تر ادامه پیدا کند.
رحمانی در موضوع جزایر نیز از گزارش‌ها و تلاش‌های فریدون همتی تقدیر کرد و گفت: باید در خصوص مسکونی‌سازی و آباد کردن جزایر بیشتر تلاش صورت گیرد و این مسئله نیازمند طرحی جامع است که من به آقای همتی توضیحات را داده‌ام.
وی در پایان بیان داشت: این میز و منصب رفتنی است و تنها اقدامات و عملکرد ما به یادگار باقی می‌ماند.

خبر اختصاصی: هستی سلطانی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

  • نویسنده : ۱۰۰۷