احمد جباري نماينده مردم غرب هرمزگان گفت: در گذشته تعداد زيادي نيروهاي غيربومي را در منطقه ويژه‌ي پارسيان مشغول به کار کرده‌اند اما اين موضوع ديگر ادامه پيدا نخواهد داشت.

«احمد جباري» نماينده مردم غرب هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار دلفين در رابطه با حاشيه‌ي به وجود آمده در رابطه با ديدار «محمدرضا مبلغي ‌مروجي» نماينده مردم کوهدشت و رومشکان و عضو کميسيون اجتماعي با مديرعامل منطقه‌ ويژه‌ صنايع انرژي پارسيان در راستاي استفاده از نيروهاي حوزه انتخابيه‌اش در اين منطقه، بيان داشت: هر نماينده‌اي آزاد است درخواست بدهد و هرجايي برود و من نيز مي‌توانم به سراغ يک مديرعامل در اصفهان بروم و درخواست بدهم که شما از نيروهاي هرمزگان استفاده کنيد و موضوع خارج از عرف نمايندگي نيست. وي بيان داشت: اينکه نمايندگان درخواست کنند طبيعي است اما مهم اين است که ببينيم چقدر اين موضوع عملي مي‌شود.

رويه گذشته ادامه پيدا نخواهد کرد

جباري ادامه داد: در گذشته تعداد زيادي نيروهاي غيربومي را در منطقه ويژه‌ي پارسيان مشغول به کار کرده‌اند اما اين موضوع ديگر ادامه پيدا نخواهد داشت.

اقدام معنادار

وي گفت: به تازگي جلسه‌اي را با جعفري مدير جديد سازمان ايميدور داشتيم که آقاي علامه هم در اين جمع حضور داشتند و اعتراض خودم را مبني بر برخي اتفاقات بيان کردم چرا که متأسفانه پارسيان علي رغم اين که يک دهه که از مصوبه‌‌اش مي‌گذرد اما به‌عنوان يک منطقه ويژه در حوزه زيرساختي‌اش  هيچ کاري انجام نشده است و به نظر من اين نوع برخورد اقدامي معنادار است.

فرار سرمايه گذار

نماينده مردم غرب هرمزگان تشريح کرد: به عنوان مثال سرمايه‌گذار مي‌خواهد سرمايه‌گذاري کنند اما زيرساخت هاي آب، گاز و برق مشکل دارد و اين موضوع باعث فرار سرمايه‌گذار مي‌شود.

کار خاصي انجام نشده

وي گفت: جز بندرگاه منطقه يعني همان اسکله نفتي که پارسيان هم نقشي در آن ندارد و درواقع ايميدرو مجري آن است، کاري را مشاهده نمي کنيم و جالب است بدانيد که صادرات هم مرتبط با محصولاتي مثل سيمان است که از شهرستان لامرد انجام مي‌شود؛ يعني اشتغال خاصي در منطقه ايجاد نشده و نيروي خاصي هم جذب نشده است.

جباري ادامه داد: همين‌طور صنايعي که قرار بود که در آنجا شکل بگيرد  و توسعه يابد هنوز هيچ اقدامي در حوزه زيرساخت‌شان صورت نگرفته است.

تاکيد بر بوميگزيني

وي گفت: در جلسه مشترک از آقاي جعفري و آقاي علامه خواستم که در جذب نيروي بومي به ما اطمينان بدهند که براي جذب نيرو چه در بخش نيروهاي تخصصي و چه غيرتخصصي حتماً از نيروهاي بومي استان به‌ويژه از منابع انساني منطقه غرب هرمزگان و شهرستان پارسيان استفاده شود.

وي گفت: ما اين اطمينان را مي‌دهيم که در جذب نيروهاي بومي تمام سعي و تلاش خود را به کار بگيريم و در آينده نيز دستگاه را به سمت‌وسويي ببريم که اعضاي هيئت‌مديره هم از نيروهاي بومي باشند.

وي خواستار تفکيک مجري منطقه ويژه‌ي پارسيان و لامرد شد و گفت: از مديرعامل ايميدرو خواستيم که به اين دليل که دو منطقه  مستقل و جداگانه هستند بايد مجري تفکيک شود و مجري بايد فرد مديرعامل پارسيان باشد و نيازي نيست مجري آن از شهرستان ديگري باشد که اين امر بيشتر سبب قفل شدن کارها مي‌شود.

گفت و گوی اختصاصی : زهرا شاکرمی

  • نویسنده : 1008