مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام سجاد هرمزگان گفت؛ اگر خدمت به مردم به معنای تروریست بودن است افتخار می‌کنیم که به زعم دولت آمریکا تروریست هستیم.

به گزارش دلفین، در این نشست که صبح امروز به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد، سرهنگ «محمد رضا آران» ضمن بیان به اینکه خودمان را در مجموعه بسیج سازندگی سپاه نوکر و خادم مردم در کشور و استان می‌دانیم، افزود: ‌هیچ گروه تروریستی در عرصه محرومیت‌زدایی، خدمت رسانی به محرومان، محروم نوازی و مردم یاری در حوادثی چون سیل و زلزله بیشترین خدمات را انجام نمی دهد و اگر خدمت به مردم به معنای تروریست بودن است افتخارمان این است که به زعم دولت آمریکا تروریست هستیم.

وی تلاش های دشمن در بزرگنمایی مشکلات موجود در کشور را کماکان بی وقفه دانست خاطرنشان کرد: رسالت خبرنگاران این است که با بازتاب خدمات ارائه شده توسط ارگان ها و سازمان های انقلابی آحاد مردم را به آگاهی بخشی برسانند، دشمن را مایوس کنند و توان جولان در این عرصه ها را به آنان ندهند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی هرمزگان با اشاره به اینکه در طول تاریخ روحیه مجاهدت همواره عامل سربلندی ملت ما بوده است اظهار کرد: در این راستا ۷۰۰ گروه جهادی در مباحث فرهنگی، آموزشی، پزشکی، عمرانی و بهداشتی از همه اقشار و صنوف با حضور در سراسر استان طرح‌های بیشماری را اجرا می کنند.

آران این اردوهای جهادی را یک، سه، هفت و ۱۰ روزه و طرح هجرت دانش آموزی عنوان کرد گفت: در این خصوص گروه های جهادی طرح اعتلا با را مشخص کردن مناطق هدفی که ضریب بالای محرومیت دارند مشخص می کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اعزام تیم ها به صورت تخصصی انجام می گیرد افزود: تیم های تخصصی پزشکی برای انجام امور درمانی در مناطق دور دست و صعب الاعبور استان، تیم های جهادی دانشجویی برای آموزش در مناطق محروم، تیم های عمرانی جهت ساخت و ساز و مرمت و … اعزام می شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی هرمزگان خاطر نشان کرد: در سال گذشته در اردوهای یک روزه ۳ هزار نفر، ۳ روزه ۲هزار و ۷۰۰ نفر، در ۷ روزه یک هزار و ۸۰۰ نفر و در اردوهای ۱۰ روزه بالغ بر ۲هزار و ۶۷۰ نفر نیروها جهادی برای رفع محرومیت در سراسر استان خدمت رسانی کرده اند.

آران در خصوص طرح جهادی دانش آموزی نیز اظهار کرد: یکی از اهداف این مجموعه برای تربیت نیروی تراز انقلابی در بین جوانان متعهد با روحیه تلاش و مجاهدت است که مدیران مدبری برای فردای کشور خواهند بود و در این راستا ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در قالب ۱۵۰ گروه برای ساخت و مرمت مدارس اعزام نمودیم.

این مقام مسئول با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در راستای رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی خاطر نشان کرد: شناسایی، آموزش بر اساس علایق، اعطای تسهیلات و وام در زمینه کار تولیدی و راه اندازی کارگاه های زود بازده برای تبدیل هر جوان هرمزگانی به یک کارآفرین، از اهداف سازمان بسیج سازندگی در سال جاری است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب محرومان و هدف محرومیت زدایی است اظهار کرد: راه اندازی صندوق های قرض الحسنه با بهره گیری از ظرفیت های مردمی، آبرسانی روستایی، احداث راه روستایی، مسکن مددجویان کمیته امداد، احداث مسجد، خانه عالم، پارک محل، کمک به ایتام و خانواده های بد سرپرست، احداث حمام و سرویس های بهداشتی از الویت های جهادی این سازمان است‌.

محمدرضا آران در خصوص انجام این طرح در سال ۹۷ افزود: احداث و تکمیل ۲۱ مسجد، ۷ خانه عالم، انجام و تکمیل ۸  پروژه آبرسانی روستایی، ۲۴۶ مسکن برای مددجویان، ۳ پارک محله،۱۷ باب مسکن برای نیازمندان، ۸۷۰ بسته معیشتی، ۳ هزار و ۸۰۰ بسته لوازم التحریر و راه اندازی ۱۴۰ صندوق قرض الحسنه در بحث مشاغل خانگی از این موارد است.

این مقام مسئول یکی از مباحث مهم در سازمان بسیج سازندگی هرمزگان را فرااستانی بودن فعالیت های آن عنوان کرد و گفت: از انجایی که هرمزگان به عنوان معین کار جهادی در شهرستان کارون انتخاب شد ۲۵۰ نفر در قالب ۱۳ گروه جهادی، ۱۵ کانتینر اقلام غذایی و بهداشتی و هم چنین امکانات لجستیکی از قبیل گریدر و لودر برای  ایجاد سیل بندها به خوزستان اعزام شدند و پس از پایان ماه رمضان بازسازی خانه های این عزیزیان در دستور کار است.

هفته بسیج سازندگی از ۱۷ لغایت بیست و سوم اردیبهشت با برگزاری همایش تجلیل از جهادگران، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی در سیریک، میناب، بشاگرد و بندرعباس و برپایی نمایشگاه عکس از دستاوردهای این سازمان پس از ایراد خطبه های نمازجمعه انجام می پذیرد.

  • نویسنده : 1001