هدیه کاظمی متولد ۱۳۷۳، اهل شهرکرد و بیش از ۲۵ سال است که در استان هرمزگان زندگی می‌کند و عضو تیم ملی قایقرانی بزرگ‌سالان ایران است. کاظمی در سال ۱۳۸۸ وارد اردوی تیم ملی شد و در اولین مسابقه‌ی بین‌المللی خود در سال ۱۳۹۱ در رده سنی جوانان دو مدال طلا کسب کرد.

به گزارش دلفین، «هدیه کاظمی» متولد ۱۳۷۳، اهل شهرکرد و بیش از ۲۵ سال است که در استان هرمزگان زندگی می‌کند و عضو تیم ملی قایقرانی بزرگ‌سالان ایران است. کاظمی در سال ۱۳۸۸ وارد اردوی تیم ملی شد و در اولین مسابقه‌ی بین‌المللی خود در سال ۱۳۹۱ در رده سنی جوانان دو مدال طلا کسب کرد. او دانشجوی تربیت‌بدنی در دانشگاه تهران بوده است و نخستین مدال‌آور تاریخ قایقرانی آب‌های آرام بانوان ایران در آسیا در ماده کایاک ۵۰۰ متر به حساب می‌آید که توانسته است در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۳ در ازبکستان برای اولین بار در تاریخ قایقرانی کشور در ماده کایاک یک‌نفره ۵۰۰ متر مدال نقره را کسب کند و همچنین برای اولین بار در تورنمنت جهانی سه مدال طلا را از آن خود کرده است. هدیه کاظمی در سال ۲۰۱۳ در ازبکستان نیز موفق شد مدال برنز و نقره را کسب کند. برای جویا شدن از حال‌وروز این روزهای این بانوی موفق پاروزن به سراغش رفتیم تا با وی به گپ و گفتی خودمانی بپردازیم که در ادامه می‌خوانید.

*هیچ تبعیض جنسیتی وجود ندارد

هدیه کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار دلفین، اذعان داشت: برای ورزش کردن هیچ تبعیض جنسیتی وجود ندارد چراکه هم بانوان و هم آقایان در این حوزه توانسته‌اند به موفقیت‌های زیادی دست یابند. وی عنوان کرد: سختی ورزش قایقرانی از این است که همه‌ی فصول و در ۱۲ ماه سال باید تمرین داشته باشیم و در اردو شرکت کنیم و این کار را برای ما مخصوصاً در فصل زمستان سخت‌تر می‌کند.

*حمایت‌های لازم صورت نمی‌گیرد

این بانوی ملی‌پوش با بیان اینکه خوشبختانه نسبت به گذشته به حوزه ورزش بانوان توجه بیشتری می‌شود، گفت: بسیاری از بانوان در استان مدال‌آوری داشته‌اند اما متأسفانه آن‌گونه که شایسته است از سوی اداره ورزش استان و وزارت از حمایت‌های لازم بهره‌مند نشده‌ایم.

*پیشرفتی در هیئت قایق‌رانی هرمزگان نداشته‌ایم

وی در ادامه افزود: متأسفانه طی این ۱۲ سال هیچ‌گونه پیشرفتی در هیئت قایقرانی استان نداشته‌ایم و باوجود اینکه بسیاری از استان‌هایی که حتی منابع آبی ندارند، موفق شده‌اند در راستای ارتقای قایقرانی حرکت‌های بسیار خوبی را انجام دهند و قایقرانی را در استانشان توسعه بخشیده‌اند اما هرمزگان که ظرفیت تبدیل شدن به قطب قایقرانی را دارد از این موقعیت‌ها مغفول مانده که این بزرگ‌ترین ضعف برای قایق‌رانی استان است.

وی گفت: بعدازاین همه سال تنها سه ورزشکار قایقران ثابت برای اردوها داریم که نیاز است بخش بانوان توسعه بیشتری پیدا کند چراکه این محدودیت در رشته‌ها و تعداد معدود بانوان نه‌تنها برای هیئت قایقرانی بلکه برای استان نیز بزرگ‌ترین ضعف ورزشی محسوب می‌شود. کاظمی با اشاره به اینکه مدت‌هاست که بخش قایقرانی آقایان فعال نیست، ادامه داد: امید داریم که دست‌اندرکاران هیئت به اجماعی برسند تا ورزش قایقرانی را توسعه بخشند تا در این حوزه بتوانیم شاهد موفقیت‌های بیشتری باشیم.

*هدف: محک زدن رقبا

ملی‌پوش قایقرانی بانوان کشورمان گفت: هدف اصلی ما از شرکت در مسابقات جهانی این است که رقبای آسیایی خود را محک بزنیم و بتوانیم همیشه پیروز میدان باشیم.

*مغفول ماندن ظرفیت‌های هرمزگان

وی در ادامه بابیان اینکه انزلی قطب قایقرانی کشور است و هرمزگان می‌تواند این جایگاه را از آن خود کند، ادامه داد: استان یزد و فارس و سایر استان‌ها هیئت قایقرانی خود را فعال کرده‌اند و روز به روز موفقیت‌های بیشتری را کسب می‌کنند اما استان هرمزگان از ظرفیت‌های بی‌نظیر آبی خود استفاده نمی‌کند.
کاظمی تشریح کرد: بعد از بازی‌های آسیایی برای کسب سهمیه المپیک، فرصت این را داشتم که با دریافت دعوتنامه در تیم‌های اروپایی حضور یابم اما به دلیل عدم‌حمایت‌های مالی هیئت قایقرانی استان هرمزگان نتوانستم به اروپا بروم و متأسفانه این فرصت سوخت شد.

گفتگوی اختصاصی: افسانه سالاری

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

  • نویسنده : ۱۰۰۷