سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه یکی از نهاد‌هایی‌ست که در کنار اتاق‌های بازرگانی و وزارت‌خانه‌های دیگر، حضور بازرگانان در کشورهای همسایه را تسهیل می‌بخشد.

به گزارش دلفین، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه هفته‌ی گذشته در نشستی با خبرنگاران در سالن جلسات استانداری هرمزگان حضور یافت و به بیان مسائل روز و موضوعات مختلف در حوزه‌ی دیپلماسی خارجی پرداخت.
خطیب زاده در این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار دلفین مبنی بر اقدامات وزارت خارجه برای تسهیل امور بازرگانان هرمزگان در کشورهای همسایه، بیان داشت: معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه یکی از نهاد‌هایی‌ست که در کنار اتاق‌های بازرگانی و وزارت‌خانه‌های دیگر، حضور بازرگانان در کشورهای همسایه را تسهیل می‌بخشد.
وی گفت: وزارت امور خارجه با توجه به اهمیت دیپلماسی سیاسی در چهار سال گذشته، با این درک که جمهوری اسلامی ایران باید سیاست‌های جدی در گسترش روابط اقتصادی، متنوع سازی روابط اقتصادی و ظرفیت‌سازی در حوزه اقتصاد خارجی خود داشته باشد، معاونت اقتصادی خود را تعریف و احیا کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: مهم‌ترین اقدامی که در این حوزه انجام دادیم این بود که نمایندگی‌های خود را در سطح استان‌ها گسترش دادیم.
وی تصریح کرد: در استان هرمزگان یک نمایندگی فعال وزارت امور خارجه داریم که به‌طور مستمر مشغول فعالیت است و نشست اتاق بازرگانی هرمزگان با کشور پرتغال برگزار شد و دوشنبه نیز نشست با قزاقستان و بعد از آن نیز نشست با اربیل عراق در برنامه‌های پیش رو قرار دارد.
خطیب زاده تاکید کرد: این یعنی وزارت امور خارجه در کنار نهادهای مسئول دیگر در حال تلاش است که ظرفیت بازرگانان و فعالان اقتصادی در ارتباط با سیار کشور‌ها را فعال کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: با این حال این موضوع به این معنی نیست که تمام کارها را می‌شود در وزارت امور خارجه انجام داد و قطعاً وزارت امور خارجه باید به‌عنوان نهادی که تسهیل‌کننده است، شناخته شود چرا که اختیارات و مسئولیت‌ها در بسیاری از حوزه‌ها به عهده وزارت خانه‌های دیگر است که ما سعی کردیم همواره با هماهنگی آن‌‌ها بتوانیم اقدامات خوبی در این رابطه انجام دهیم. وی در پایان خاطرنشان کرد: اتاق‌های بازرگانی به‌عنوان فضایی که می‌تواند ظرفیت همکاری بخش خصوصی با طرف مقابل خود را فعال کند، بیش‌ازپیش باید فعال باشند و ارتباطات نزدیکی با دفاتر استانی و وزارت خانه امور خارجه داشته باشند تا بتوانیم امور را تسهیل بخشیم.

خبر اختصاصی: هستی سلطانی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

  • نویسنده : 1007