مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: هنرمندان نیاز به توصیه و نصیحت ندارند اما قطعاً نیاز به حمایت دارند و به جمع هنرمندان موسیقی آمده‌ام که قول بدهیم که جشنواره بعدی در سال آینده از جانب فرهنگ و ارشاد استان حمایت بیشتری انجام خواهد شد.

به گزارش دلفین، «رضا کمالی زرکانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در اختتامیه جشنواره موسیقی بانوان ضمن تبریک سالروز تولد حضرت فاطمه (س) و روز مادر به تمامی زنان و مادران هرمزگان گفت: خرسندیم که در استان هرمزگان بانوان عفیف، نجیب و هنرمند بسیاری وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر به پوشش زنان هرمزگانی دقت کنیم نه‌تنها پوششی هنرمندانه بلکه پوششی عفیفانه است که تلفیق این دو با هم بانوی شایسته‌ی هرمزگانی را می‌سازد.

کمالی گفت: اگر به کودکی خود رجوع کنیم، سوزن‌دوزی‌ها، زردوزی‌ها و قصه‌ها و لالایی‌های مادرانه‌ی هرمزگانی که در گوش ما از بچگی خوانده شده همگی نشان دهنده این است که در چه اقلیم هنرخیزی زاده شده‌ایم.

وی ادامه داد: از آوازها و لالایی‌های هرمزگانی که از دیرباز در گوش فرزندان هرمزگان خوانده شده و سنت غنی هرمزگان که با موسیقی عجین شده است دور از انتظار نیست که اولین جشنواره موسیقی بانوان نیز در هرمزگان برگزار شود.

کمالی گفت: هنرمندان نیاز به توصیه و نصیحت ندارند اما قطعاً نیاز به حمایت دارند و به جمع هنرمندان موسیقی آمده‌ام که قول بدهیم که جشنواره بعدی در سال آینده از جانب فرهنگ و ارشاد استان حمایت بیشتری انجام خواهد شد. بخشی از موسیقی هرمزگان در صداها، نواها و آوازها و بخشی دیگر در ترانه‌های ناب هرمزگانی‌ها است که این ترانه‌ها برخواسته از زبان و کلام شیوای مردم هرمزگان بزرگ است.

خبر اختصاصی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

  • نویسنده : 1007