شاید برای شما نیز پیش آمده که خودروتان را به دلیل تخلف در خیابان به‌وسیله‌ی جرثقیل به پارکینگ انتقال داده باشند، اما قانون چنین می‌گوید که در صورت حمل خودرو با جرثقیل توسط مأمور راهنمایی و رانندگی اگر قبل یا حین حمل خودرو مالک در محل حاضر شود مأموران موظف‌ به تحویل خودرو و صدور قبض جریمه هستند و هیچ دلیلی برای انتقال خودرو با جرثقیل نیست.

به گزارش دلفین، شاید برای شما نیز پیش آمده که خودروتان را به دلیل تخلف در خیابان به‌وسیله‌ی جرثقیل به پارکینگ انتقال داده باشند اما بهتر است بدانید که از لحاظ قانونی شما می‌توانید اگر جرثقیلی قصد انتقال خودروتان را داشت، از این عمل ممانعت کنید.
روزانه شاهد این هستیم که مأموران راهنمایی و رانندگی خودروهای زیادی را به دلیل تخلف به پارکینگ منتقل می‌کنند و دلایل این اقدام از این قبیل‌اند: پارک دوبل، توقف در محل پارک ممنوع، ایستادن در محل توقف ممنوع و … .
اما قانون چنین می‌گوید که در صورت حمل خودرو با جرثقیل توسط مأمور راهنمایی و رانندگی اگر قبل یا حین حمل خودرو مالک در محل حاضر شود مأموران موظف‌ به تحویل خودرو و صدور قبض جریمه هستند و هیچ دلیلی برای انتقال خودرو با جرثقیل نیست.
این در حالی است که اکثر افراد این موضوع را نمی‌دانند یا با جواب منفی از سوی مأموران مواجه می‌شوند. در این مواقع باید به مأموران راهنمایی و رانندگی تذکر دهید که طبق ماده ۱۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی حقی ندارید خودرو را به پارکینگ منتقل کنید و در این وضعیت تنها باید قبض جریمه صادر شود.

یادداشت اختصاصی: مصیب سالاری زاده

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.