مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس کارگران را بازوان پرتوان جامعه برای رسیدن به رشد، تعالی و شکوفایی دانست و افزود: امیدواریم در سالی که مزین به نام «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» است کارگران زحمت‌کش شرکت نفت ستاره خلیج فارس مایه سرافرازی ایران اسلامی و منشأ آثار خیر باشند.

به گزارش دلفین، «محمدعلی دادور» فرارسیدن یازدهم اردیبهشت‌ مصادف با اول ماه می و روز جهانی کار و کارگر را به‌تمامی فعالان و زحمتکشان عرصه کار و تولید به‌ویژه کارگران ابرپالایشگاه ستاره خلیج فارس تبریک گفت و افزود: کارگران نقشی مهم و کلیدی در به گردش درآوردن چرخ‌های عظیم صنعت در راستای نیل به شکوفایی اقتصادی کشور دارند و رکن اساسی توسعه درون‌زا و پایدار ایران اسلامی محسوب می‌شوند.

وی کارگران را بازوان پرتوان جامعه برای رسیدن به رشد، تعالی و شکوفایی دانست و اضافه کرد: به‌نوبه‌ی خود باید از تمام مدافعان امنیت سبد سوخت کشور و خانواده محترم ایشان که در شرایط ویژه به‌تبع شیوع ویروس کرونا در راستای تولید فرآورده‌های استراتژیک تلاش کرده‌اند؛ تقدیر به عمل آورم و یادآور شوم که حفظ خودکفایی در تأمین سوخت کشور مرهون جان‌فشانی و تلاش‌های شبانه‌روزی آنان است.

توجه به آموزش کارگران

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس تلاش در راستای ارتقای همه‌جانبه کارگران شاغل در این ابرپالایشگاه را مورد تأکید قرار داد و گفت: علاوه بر برگزاری ساعت‌ها کلاس آموزشی در مجتمع آموزشی شرکت نفت ستاره خلیج فارس، ارتقاء سطح مهارت کارکنان به‌ویژه کارکنان دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم با آموزش‌های جوار کارگاهی فنی و حرفه‌ای دنبال کردیم که مطمئناً در آینده‌ی این قشر عظیم تأثیر بسزایی خواهد داشت.

اهتمام ویژه به ایمنی کارگران

وی حراست از امنیت جانی و حفظ ایمنی پرسنل را مهم‌ترین موضوع در این پالایشگاه خواند و تأکید کرد: ضمن استفاده از بروزترین متدهای HSED در میان پالایشگاه‌های کشور، با در اختیار دادن تجهیزات حفاظت فردی سعی کرده‌ایم تا مخاطرات ایمنی را برای کارگران به حداقل برسانیم.

افزایش چتر حمایتی بیمه‌ای

دادور ایجاد پوشش بیمه‌ی تکمیلی برای تمامی کارگران حتی رانندگان استیجاری که به‌صورت مستقیم نیز با شرکت قرارداد ندارند، خدمتی ماندگار به جامعه‌ی کارگری شرکت نفت ستاره خلیج فارس عنوان کرد و افزود: سعی داریم تا در تمام احوالات در کنار کارگران باشیم چراکه جایگاه کار و کارگر در دین مبین اسلام، جایگاه بسیار والایی است.

توجه به نیازهای فرهنگی کارگران

وی در ادامه بهره‌گیری از کتابخانه الکترونیک را راهکاری برای تأمین خوراک فرهنگی تمامی کارگران این مجموعه عنوان کرد و افزود: افزودن هزاران فیلم، کتاب و مجلات فارسی و لاتین می‌تواند زمینه را برای ارتقای کارگران مهیا سازد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس به برگزاری بیش از ۴۰ دوره آموزشی ویژه همسران و فرزندان کارگران شاغل در شرکت نفت ستاره خلیج فارس طی یک سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: تخصیص و توزیع برابر امکانات رفاهی سبب شده است تا افراد در سطوح مختلف ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته باشند و همین موضوع به تقویت همبستگی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس انجامیده است.

رونق ورزش کارگری

وی توجه به ورزش کارگری را سبب ارتقا روحیه و توان بدنی کارکنان دانست و تصریح کرد: علاوه بر برنامه ورزش صبحگاهی که هر روز در پالایشگاه اجرا می‌شود، تیم‌های ورزشی شرکت نفت ستاره خلیج فارس در ادوار پیشین همواره جزء تیم‌های قدرتمند در میان جوامع کارگری کشور بوده‌اند و برنامه‌های ورزش همگانی همچون پیاده‌روی خانوادگی، دوچرخه‌سواری و … را نیز در راستای بهبود سطح روحیه‌ی خانواده‌های کارکنان در برنامه قرار دادیم.

تلاش برای اجرایی کردن شعار سال

دادور در پایان نقش کارگران در اجرایی شدن شعار سال را مورد تأکید قرار داد و گفت: امیدواریم در سالی که مزین به نام «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» است، در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی، حرکتی ارزشمند و ماندگار صورت پذیرد و کارگران زحمت‌کش شرکت نفت ستاره خلیج فارس مایه سرافرازی ایران اسلامی و منشأ آثار خیر باشند.