چندی است که برخی از مربیان پیش دبستانی برای استخدام رسمی در مدارس هرمزگان با چالش و مشکل مواجه شده اند که احمد مرادی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، برای رفع این موانع به رایزنی و گفتگو با متولیان پرداخت.

برخی از مربیان مراکز آموزش پیش‌دبستانی در هرمزگان به دلیل قوانین سخت‌گیرانه در استخدام رسمی با چالش‌های بسیاری مواجه شده‌اند؛ این در حالی است که شاغلان در این بخش معتقدند که در سایر استان‌ها چنین سخت‌گیرانه برخورد نشده و مسئولان هرمزگانی می‌توانند با اغماض بیشتری این موضوع را مدیریت کنند.
در وجه مقابل نیز برخی از شائبات و تخلفات احتمالی در روند ابتدایی این استخدام‌ها در هرمزگان دیده شده و مردم گزارش‌هایی را نیز به نهادهای نظارتی و وزارت آموزش و پرورش مبنی بر پارتی‌بازی در این استخدام‌ها ارسال کرده‌اند که همین شکایات و گزارش‌ها سبب کند شدن روند در هرمزگان شده است. برای بررسی این موضوع گفت‌وگویی را با «احمد مرادی» نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ترتیب دادیم که خلاصه‌ای از آن در ادامه آمده است.

شرط سند مالی و بلاتکلیفی مربیان

مرادی در گفت‌وگوی اختصاصی با دلفین ضمن بیان این که تمام تلاش خود را برای حل مشکل این قشر زحمتکش انجام خواهد داد و پیگیری‌های بیشتر نیز در آینده‌ی نزدیک صورت خواهد پذیرفت، افزود: در رابطه با شرط ارائه‌ی سند مالی از سوی این مربیان باید گفت هر مدرکی مبنی بر دریافت حقوق قابل‌قبول است، این در حالی است که پیش‌تر عنوان می‌شد باید سند بانکی ارائه شود اما با پیگیری‌های انجام‌شده از مجلس این شرط برداشته شد.
وی تصریح کرد: حتی اگر به‌صورت نقدی هم پول به معلمان پرداخت شده باشد، تنها لازم است مدیر مدرسه تائید کند که این فرد به‌عنوان حق‌التدریس مشغول به خدمت بوده و به این میزان حقوق دریافت کرده است و نهادهای استانی باید این مدارک را بپذیرند.

تخلف و دستور وزیر برای بررسی مجدد

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به برخی تخلفات و بداخلاقی‌های صورت گرفته نیز اشاره کرد و گفت: بعد از تکمیل پرونده این اشخاص طی صحبتی که با وزیر آموزش‌وپرورش شد، با اداره کل آموزش‌وپرورش استان تماس گرفتند و پرونده‌هایی برایشان ارسال شد، اما برخی از شهروندان دست به اعتراض زدند و بیان داشتند که در این روند تخلف صورت گرفته و افرادی به‌ناحق به‌عنوان معلم حق‌التدریس معرفی شده‌اند، به همین دلیل وزارت خانه از اداره کل خواست تا بررسی مجدد صورت گیرد.
وی اذعان داشت: بین ۴۸ تا ۵۶ نفر از این معلمان حق‌التدریس با مشکل روبه‌رو بوده‌اند که پرونده آن‌ها پس از تکمیل به وزارت خانه ارجاع داده شد که در نهایت برای بررسی مجدد به اداره کل بازگشت داده شد. نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم تا حقی از کسی ضایع نشود و هر چه سریع‌تر جذب آن‌ها در آموزش‌وپرورش صورت پذیرد.

 

گفت و گوی اختصاصی: زهرا شاکرمی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.