مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان به تشریح عملکرد داروخانه جمعیت هلال‌احمر استان پرداخت و گفت: این داروخانه یکی از داروخانه‌ها در سطح شهر بندرعباس است که زیر نظر معاونت غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی فعالیت دارد.

به گزارش دلفین، «مختار سلحشور» مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان در گفت‌وگوی اختصاصی با دلفین به تشریح عملکرد داروخانه جمعیت هلال‌احمر استان پرداخت و گفت: این داروخانه یکی از داروخانه‌ها در سطح شهر بندرعباس است که زیر نظر معاونت غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی فعالیت دارد.

توزیع داروهای خاص بر عهده ما نیست

وی در رابطه با عملکرد این داروخانه در توزیع داروهای خاص بیان داشت: توزیع‌کننده دارو برای بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی است بنابراین سهمیه‌بندی و توزیع داروها در استان را مدیریت توزیع دارو در اختیار دارد و ما تنها بر اساس سهمیه خود برخی از داروها را دریافت می‌کنیم.

دریافت مجوز HIX

سلحشور بیان داشت: داروخانه هلال‌احمر استان هرمزگان در گذشته مجوز HIX را نداشت و اخیراً با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق ستاد جمعیت هلال‌احمر کشور و حمایت همکاران در معاونت غذا و دارو و حمایت‌های کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی این مجوز را اخذ کردیم.

وی تصریح کرد: با اخذ مجوز HIX قطعاً تسهیل در توزیع داروها ایجاد می‌شود و ما می‌توانیم انواع داروها را در اختیار داشته باشیم.

قیمت دارو در هیچ داروخانه‌ای تفاوت ندارد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان در پاسخ به این پرسش که قیمت داروها در این داروخانه با سایر نقاط استان چه تفاوتی دارد، بیان داشت: اصولاً تمام داروخانه‌ها به میزانی که داور در اختیارشان قرار دهند، به همان میزان هم دارو توزیع می‌کنند و تعرفه داورها تصویب شده است و قیمت‌ها در یک داروخانه نسبت به داروخانه‌های دیگر باید ثابت باشد و نباید تغییری در قیمت داروها ایجاد شود.

وی در پایان به تشریح تفاوت بین داروخانه‌ی هلال احمر و سایر داروخانه‌ها پرداخت و گفت: جمعیت هلال‌احمر به دلیل مأموریت‌های بشردوستانه، کاروان‌های سلامت شامل پزشک و پرستار راه‌اندازی کرده است و سال گذشته در دو نقطه استان هرمزگان از جمله روستای طاشکوییه حاجی‌آباد و روستای دژگان از توابع بندرلنگه، این کاروان سلامت با تجهیزات کامل برای مردم نیازمند ویزیت و دارو رایگان تجویز کرده است که داروها از طریق همین داروخانه تامین شد.

گفت و گوی اختصاصی: افسانه سالاری

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

  • نویسنده : ۱۰۰۷