می‌بایست فضا برای تبلیغات از طریق فضای مجازی و صداوسیما مهیا شود تا بعد از انتخابات شاهد پیک پنجم کرونا نباشیم و سیاسیون در پیشگاه مردم ابراز شرمساری بی‌فایده نکنند.

به گزارش دلفین، این روزها سیر صعودی کرونا در هرمزگان و روند مرگ و ابتلا به این ویروس نزولی شده است اما هنوز موضوع کرونا نگران‌کننده به نظر می‌رسد چراکه در روزهای آتی با نزدیک شدن به انتخاب شورای شهر و روستا و ریاست جمهوری بار دیگر دیدارهای سیاسی و تجمعات هواداران علی‌رغم تأکید بر پرهیز از آن شدت خواهد گرفت و همین مسئله لزوم هوشیاری برگزارکنندگان انتخابات برای برخورد یکسان با همه‌ی کاندیداها را برجسته می‌کند.

پیک پنجم در انتظار اگر …

کمتر از یک ‌ماه به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ششمین دوره شورای شهر و روستا در استان هرمزگان باقی مانده و علی‌رغم عبور از قله پیک چهارم، کارشناسان و متخصصان حوزه بهداشت نسبت به سهل‌انگاری‌ها در خصوص عدم رعایت پروتکل‌ها هشدار داده‌اند، به این معنا که پیک پنجم در صورت نظارت برگزارکنندگان قطعی است و مردم همیشه در صحنه نگران تجمعات و نشست‌های حضوری هستند که در انتخابات شوراهای شهر و روستا شدت بیشتری دارد و احتمال انتقال بیماری را نیز بسیار بالا می‌برد.

اهمیت رسانه‌ها

در شرایطی که کشور با معضل کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند، سیاسیون می‌بایست با باز کردن فضای صداوسیما و آزادی عمل بیشتر به رسانه‌ها، وظیفه‌ی داغ کردن تنور انتخابات را به اهل آن بسپارند تا کاندیداها نیز دیدارهای مجازی را بتوانند جایگزین دیدارهای حضوری کنند. در یک‌کلام می‌بایست فضا برای تبلیغات از طریق فضای مجازی و صداوسیما مهیا شود تا بعد از انتخابات شاهد پیک پنجم کرونا نباشیم و سیاسیون در پیشگاه مردم ابراز شرمساری بی‌فایده نکنند.

توقع برخورد یکسان

البته در این وضعیت نیاز است تا مسئولان برخورد یکسانی دراین‌باره داشته باشند چراکه تبعیض میان کاندیداها برای برگزاری تجمعات می‌تواند بر نتیجه‌ی نهایی بسیار تأثیرگذار باشد و موجی از نارضایتی و شکایات را در پی داشته باشد.

سخن پایانی

ناگفته نماند که انتخابات یکی از ارکان اصلی جامعه‌ی مردم‌سالار ایران است و مشارکت گسترده در انتخابات همواره از اهمیت بسیار بالایی برای نظام برخوردار بوده است اما این دوره کار باید با ظرافت بیشتری انجام شود چراکه عدم توجه به برگزاری ایمن این انتخابات می‌تواند تا ماه‌ها کشور را با بحران روبه‌رو کند و تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب بر حفظ سلامت مردم نیز موید همین امر است.

یادداشت اختصاصی: افسانه سالاری

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

  • نویسنده : ۱۰۰۷