نخستین چالش شورای شهر بندرعباس مطمئناً انتخاب شهردار خواهد بود و بعدازاین انتخاب شهروندان می‌توانند تا حدودی تکلیف خود را با برخی چهره‌ها مشخص کنند.

به گزارش دلفین، تغییر آرایش شورای شهر بندرعباس به معنای پایان کار «عباس امینی زاده» در سمت شهردار است و به نظر می‌رسد جناح سیاسی حامی وی دیگر دست بالا را در شورای شهر ندارد و به‌زودی چهره‌ای جدید مدیریت شهری بندرعباس را بر عهده خواهد گرفت.
حضور برخی چهره‌های منتقد عملکرد امینی زاده ازجمله فاطمه جراره و اسماعیل بواشه در ترکیب جدید شورا نیز مؤید این مسئله است اما آیا اسامی غیررسمی مطرح شده در محافل سیاسی توانایی جامه‌ی عمل پوشاندن به توقعات را خواهند داشت؟
بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی، استیفای حقوق عقب افتاده کارگران، رفع ابهام در قرارداد با پیمانکاران و حذف جریان‌های شبهه‌ناک، ارتقا سطح بهداشت محیطی، ایجاد شفافیت در استخدام‌ و تبدیل وضعیت‌ها، انتصابات غیرسیاسی در معاونت‌ها، بهبود فضای نشاط شهری و توجه بیشتر به موضوعات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی از اصلی‌ترین توقعات مردم و همچنین منتقدان عباس امینی زاده بوده است و امروز اعضای شورای شهر بندرعباس که داعیه‌ی انقلابی و جهادی بودن را دارند، باید ضمن مرور این موارد در انتخاب شهردار آتی، ثابت کنند که انتقادات تنها وجهه‌ی سیاسی نداشته و صحبت‌های پیشین نشات گرفته از اعتقادات ایشان است؛ موضوعی که در گام نخست در انتخاب شهردار خود را نمایان خواهد کرد.
بازپس‌گیری حق واقعی مردم بندرعباس از صنایع غرب، ارتقا و ترمیم زیرساخت‌های ورزشی، درآمدزایی صحیح بدون توسل به تراکم‌فروشی، رونق بخشیدن به برنامه‌های فرهنگی، اقتصادی و هنری در نوار ساحلی و ده‌ها اقدام خرد دیگر بی‌شک نه بودجه‌های کلان و نه رایزنی‌های کشوری نیاز دارد و به‌راحتی با صداقت، صراحت و نیفتادن در باندبازی‌ها و لابی‌گری‌ها در راستای دست‌یابی به منافع شخصی، قابل حصول است.
خطاب به ۱۱ عضو پارلمان مردمی بندرعباس باید عرض کنم که نخستین چالش شما مطمئناً انتخاب شهردار خواهد بود و بعدازاین انتخاب مردم بندرعباس می‌توانند تا حدودی تکلیف خود را با برخی چهره‌ها مشخص کنند.

یادداشت اختصاصی: پدرام مجیدی

  • نویسنده : 1001