گویا مسئولان شهرداری بندر لنگه در خواب به سر می‌برند که آسفالت خیابان‌ها و بلوارهای شهر چنین وضع آشفته‌ای دارد و هیچ‌کس هم به روی خودش نمی‌آورد که این وضعیت چقدر به ماشین‌ها خسارت وارد می‌کند.

به گزارش دلفین، گویا مسئولان شهرداری بندر لنگه در خواب به سر می‌برند که آسفالت خیابان‌ها و بلوارهای شهر چنین وضع آشفته‌ای دارد و هیچ‌کس هم به روی خودش نمی‌آورد که این وضعیت چقدر به ماشین‌ها خسارت وارد می‌کند.

سؤال شهروندان این است که بندر لنگه کجای‌ معادلات استانی و کشوری قرار دارد و آیا به چشم می‌آید؟ بااین‌همه درآمد گمرک معلوم نیست این درآمدها چه می‌شود. چرا خرج خود این شهر نمی‌شود؟! و این هم خود یک درد بزرگ است که دامنه گیر بندرلنگه شده است.

اگرچه اغلب روستاهای اطراف این شهر آسفالت شده اما آسفالت بندرلنگه هنوز به شکل ۳۰ سال پیش است و برخی از محلات هم هنوز به‌صورت آسفالت نشده باقی مانده‌اند.

به نظـــر می‌رسد عدم برنامه‌ریزی اصولی مسئولان امور شهری و هدررفت بیت‌المال در ادوار مختلف شهر را به این روز انداخته است؛ اما همه‌ کسانی که تاکنون در حق این شهر کوتاهی کرده‌اند باید پاسخگو باشند و نباید به‌راحتی از کنار این مسئله عبور کرد.

درحالی‌که شهرهای بندری در دنیا به دنبال افرایش تعداد بندرگاه‌ها در راستای ایجاد رونق اقتصادی هستند ما هنوز به دنبال آسفالت کوچه و خیابان‌هایمان هستیم و به‌قول‌معروف اندر خم یک کوچه‌ایم و تنها دلمان خوش است چند صباحی صندلی و جایگاهی را اشغال می‌کنیم و حکمی می‌گیریم و روزگاری برای خودمان درست می‌کنیم تا وقت بگذارد.

در ایــن شــرایط اگر نمــی‌توانیم مجموعه را به‌درستی مدیریت کنیم و پاسخگوی مسئولیت خود نیستیم، بهترین راهکار عذرخواهی و استعفا است.

لذا باز هم تکرار می‌کنیم انتظارمان این است که همه‌ی مسببان وضع موجود از گذشته تاکنون پاسخگوی کم‌کاری و هدررفت بیت‌المال و تضییع حق‌وحقوق شهروندان بندرلنگه‌ای طی این سال‌ها باشند.

یادداشت اختصاصی: عبدالحسین اسد پور

  • نویسنده : ۱۰۰۷