مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت مبین سازه خلیج فارس گفت: مبین سازه گستر خلیج فارس کیفیت را یک تعهد سازمانی فراتر از پروژه قرار داده و هیچ‌گاه آن را فدای قیمت و زمان نخواهد کرد.

با نگاهی به فعالیت های اخیر صورت گرفته در صنعت دریایی کشور باید اذعان داشت که مدیران، مهندسان، کارگران و پرسنل شرکت «مبین سازه گستر خلیج فارس» یک صدا در حال صرف فعل توانستن هستند و هر روز که می‌گذرد شاهد اتفاقاتی هستیم که ما را به ایرانی بودن‌مان بیشتر مفتخر می کند.

شاید در سال ۲۰۰۱کمتر کسی فکر می کرد این شرکت بتواند از همان ابتدا به عنوان رقیب سرسخت شرکت های فعال در حوزه فراساحل ظهور پیدا کند اما خوشبختانه این اتفاق خوب رقم خورد و سابقه موفق مبین سازه در انجام پروژه فازهای ۱، ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبی اعتماد کارفرمایان را جلب و منجر به این شد که در فاز ۱۲، ۱۴ و ۱۶ پارس جنوبی نیز از این شرکت برای همکاری دعوت شود.

تعریف پروژه ها در بستر کار ایمن

«بابک عباسپور» مدیرعامل و نایب رئیس شرکت مبین سازه خلیج فارس که پیش از این نیز در سمت های مدیریتی مشابه نظیر «مدیر واحد کنترل پروژه و برنامه ریزی جزیره صنعتی صدرا»، «مدیر ساخت سکوی حفاری نیمه شناور البرز»، «مدیر پروژه های ویژه شرکت حفاری نفتکاو»، «نماینده شرکت صدرا در شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت »، «قائم مقام پروژه فاز ۱۶ پارس جنوبی در ایزوایکو» و «مدیر ساخت سکوهای نفتی هنگام و سکوی آرش» فعالیت داشته است، به تشریح وضعیت فعلی و چشم انداز فعالیت های این شرکت در آینده پرداخت و با بیان اینکه ملموس ترین عامل در کندی پروژه های فعلی عدم تزریق به موقع نقدینگی مطابق با نیاز پروژه هاست، یادآور شد: با این حال شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس سعی کرده است با شفاف سازی در قیمت تمام شده‌ی محصول و کاهش هزینه های بالاسری و سربار، در وهله‌ی نخست قیمت خود را در بازار رقابتی فعلی قابل دفاع کند و همچنین زمان اجرای پروژه را نیز با «چابک سازی و کاهش زمان تصمیم گیری» و «نظارت دقیق بر اجرا» به کمترین مقدار برساند.

وی ادامه داد: مبین سازه گستر خلیج فارس کیفیت را یک تعهد سازمانی فراتر از پروژه قرار داده و هیچ‌گاه آن را فدای قیمت و زمان نخواهد کرد.

عباسپور با تأکید بر این نکته که این شرکت پروژه ها را در بستر کار ایمن تعریف کرده است، گفت: علی‌رغم کار عظیمی که در ساخت چهار سکوی پروژه فاز ۱۴ پارس جنوبی انجام شده، تاکنون حادثه منجر به فوت نداشته‌ایم که رکوردی موفقیت آمیز در انجام پروژه های فراساحلی است.

نگاه حمایتی به شرکت های فراساحلی ایرانی

مدیرعامل شرکت مبین سازه خلیج فارس درباره نحوه‌ی رقابت این شرکت با شرکت های مشابه داخلی و خارجی نیز گفت: ما مذاکرات برای دریافت پروژه ها را همانند اغلب شرکت های فراساحلی با جدیت انجام می دهیم و امیدواریم که حاصل این مذاکرات فارغ از رقابت های سالمی که بین همه‌ی ما در جریان است اجرای پروژه ها توسط شرکت های ایرانی باشد.

وی بیان کرد: ما به این موضوع باور راسخ داریم که در یک رقابت سالم هر شرکت ایرانی که برنده مناقصات باشد، افتخاری برای جامعه پیمان‌کاری ایران است و در نهایت منافع آن به نوعی به همه‌ی شرکت های پیمان‌کاری دیگر و به ویژه سازندگان تجهیزات ایرانی خواهد رسید.

عباسپور همچنین  درباره رکورد زنی در سکوی فارس ۱۴ پارس جنوبی، گفت: وزارت نفت در تدبیری مناسب با توجه به محدودیت منابع اقدام به اولویت بندی پروژه های نیمه تمام پارس جنوبی کرد و در این راستا برای تسریع در برداشت از طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸، دو سکوی فاز ۱۴ را به فاز مذکور اختصاص داد که پس از این ابلاغیه ،مدیریتی یکپارچه در تمامی ارکان پروژه صورت گرفت تا تعهدات انجام شده محقق شود.

مدیرعامل شرکت مبین سازه خلیج فارس تصریح کرد: تحقق پیشرفت ۴۰ درصدی در طول مدت ۱۶ ماه یعنی از زمان ابلاغ تا بارگیری سکوی اول یک رکورد قابل قبول است و این رکورد در شرایطی ثبت شد که هنوز تحریم ها پابرجا بود و تأمین جریان نقدینگی نیز به کندی صورت می گرفت.

وی در ادامه اضافه کرد: شبیه همین رکوردها که در ساخت تحقق یافت، در مراحل زمان نصب، هوک آپ و راه اندازی  نیز تکرار شد و باعث غرور و افتخار برای هر ایرانی است که فرزندان آن‌ها در شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس رکورد زمان روشن شدن مشعل (فلرینگ) در سکوی ۱۴D را در ۶۲ روز و سکوی  ۱۷B  را در ۲۶ روز ثبت کردند که یک رکورد جهانی است.

اجرای پروژه های ملی را مقدم به هر گونه اختلاف نظر با کارفرمایان می دانیم

مدیرعامل شرکت مبین سازه خلیج فارس عباسپور، «برخورد صادقانه»، «شفافیت در بخش مالی و استعلامات فنی» و «اجرای دقیق کار مطابق با قرارداد» را رویه جاری و مهم این شرکت عنوان کرد و اظهار داشت: در اجرای قراردادهای بزرگ احتمال بروز اختلافات بسیار زیاد است اما در همه امور، شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس اجرای بدون وقفه کار را در اولویت خود قرار داده است و همیشه باور داریم که اجرای این پروژه های ملی مقدم به هرگونه اختلاف نظر است و به طور قطع کارفرمایان نیز با اعتماد و حمایت به این رویکرد ما پاسخ شایسته داده و خواهند داد.

لزوم توجه به پروژه های تأمین انرژی از منابع تجدیدپذیر

وی در پایان درباره چالش های پیش روی شرکت مبین سازه خلیج فارس نیز گفت: کاهش پروژه های توسعه ای فراساحلی مهمترین چالش پیش روی شرکت های پیمانکاری فراساحلی است؛ اما از طرفی پروژه های تأمین انرژی از منابع تجدیدپذیر از جمله نیروگاه های بادی فراساحلی در دنیا به شدت رو به رشد است و لازم است به این مهم در بخش های حاکمیتی و همچنین پیمانکاری نگاهی درخور داشته باشیم.

  • نویسنده : کد 100
  • منبع خبر : خبرگزاری موج