اعضای شورا شهر میناب باید بدون فوت وقت و با بررسی دقیق رزومه کاندیداهای تصدی شهرداری بستری را مهیا کنند تا زمینه پیشبرد امور شهری با همکاری اعضای شورا و شهردار ایجاد شود.

به گزارش دلفین، پس از کش‌وقوس‌های فراوان مراسم تحلیف ششمین دوره شورای اسلامی شهر میناب با حضور همه منتخبان برگزار شد و پس از برکناری «سجاد سلطانی» اعضا به‌صورت موقت «غلامرضا سلمانی» را به‌عنوان سرپرست شهرداری میناب معرفی کردند.

اما چندی است فهرست‌های متفاوتی از گزینه‌های احتمالی شهرداری میناب از سوی رسانه‌های محلی در فضای مجازی منتشر می‌شود که پس از مطرح شدن این اسامی «سید موسی هاشم نسب» رئیس شورای شهر میناب با تکذیب ضمنی این اسامی بیان داشت که هیچ عجله‌ای برای انتخاب شهردار وجود ندارد.

اما سؤال افکار عمومی این است که اعضای شورای شهر آیا گزینه مناسبی ندارند که روند انتخاب شهردار آینده میناب با کندی پیش می‌رود؟ این در شرایطی است که اعضای شورا باید بدون فوت وقت و با بررسی دقیق رزومه کاندیداهای تصدی شهرداری بستری را مهیا کنند تا زمینه پیشبرد امور شهری با همکاری اعضای شورا و شهردار ایجاد شود.

اما مردم علاوه بر سرعت بر دقت هم تأکید دارند چراکه منطقه‌ای در حوزه عمران و شهرسازی پیشرفت نخواهد کرد مگر آن‌که شهردار آن منطقه تخصص لازم و تجربه‌ کافی داشته باشد و اعضای شورا باید تخصص و تجربه‌ی توأمان را در معیارهای خود بگنجانند.

متأسفانه سال‌هاست شهر میناب به دلیل انتخاب‌های سیاسی و با دلیل در نظر نگرفتن تخصص و تجربه کافی در توسعه شهری پیشرفت خوبی نداشته است و مردم از این روند گلایه‌مند هستند و اگر پای صحبت‌های ریش‌سفیدان شهر بنشینید همگان عنوان می‌کنند که اگر کسی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از شهر میناب مهاجرت کرده باشد اکنون پس از گذشت سال‌ها هم می‌تواند به‌راحتی منزل خود را پیدا کند و شهر تغییر چندانی نداشته است؛ این یعنی روند توسعه در میناب اصلاً قابل‌قبول نیست و مردم توقع دارند نه یک فرد مینابی که یک نفر خدمت‌گزار از مریخ بیاید و این شهر را آباد کند؛ چراکه دیگر شعارهای پوپولیستی کارگر نیست و مردم گول شعار بو‌می و غیربومی را نخواهند خورد.

بافت فرسوده، کمبود فضاهای تفریحی، ترافیک و ضعف در حمل‌ونقل عمومی را می‌توان به‌عنوان چالش‌های اصلی شهردار آینده عنوان کرد که وی پیش از قبول این پست باید حتماً برنامه‌های خود را برای برطرف‌سازی آن‌ها ارائه کند.

 

یادداشت اختصاصی: مهدی ذاکری

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007