همواره موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری بندرعباس از موضوعات مناقشه برانگیز بوده است و جریان‌های مختلف سیاسی، افراد ذی‌نفوذ را به دخالت در این روند متهم کرده‌اند تا جایی که در افکار عمومی موضوع تبدیل وضعیت نیروها به موضوعی ابهام‌آمیز تبدیل شده است.

به گزارش دلفین، همواره موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری بندرعباس از موضوعات مناقشه برانگیز بوده است و جریان‌های مختلف سیاسی، افراد ذی‌نفوذ را به دخالت در این روند متهم کرده‌اند تا جایی که در افکار عمومی موضوع تبدیل وضعیت نیروها به موضوعی ابهام‌آمیز تبدیل شده است.
بااین‌حال در شورای جدید شهر بندرعباس که خود را داعیه‌دار تفکر اصیل انقلابی می‌داند و در شعارهایش شفافیت را برجسته کرده است، حرکتی قابل‌تقدیر رخ داد که «فاطمه جراره» رئیس ششمین شورای اسلامی شهر بندرعباس به تشریح آن پرداخت.
وی مسئله تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی را موضوعی حساس و مهم برای کارکنان شهرداری خواند و افزود: در شورای پنجم بحث تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شروع و ۱۰ درصد سهمیه به شهرداری بندرعباس از سازمان شهرداری‌ها اختصاص داده شد که در پی آن حدود ۱۳۰ نفر از نیروهای شرکتی به قراردادی تبدیل وضعیت می‌شوند.
جراره آزمون، سابقه خدمت و مدرک تحصیلی را سه شـاخص در تبــدیل وضعیت نیروها عنوان کرد گفت: در این روند برای سابقه خدمت ۶۰ امتیاز، آزمون ۲۰ امتیاز و مدرک تحصیلی از فوق‌دیپلم تا دکتری ۲۰ امتیاز در نظر گرفته شد و بعد از برگزاری آزمون، نتایج آن به اطلاع کارکنان رسید.
وی خاطرنشان کرد: بااین‌حال برای این‌که حقی از کسی ضایع نشود و همکاران شورای ششم از جزئیات مطلع شوند، قبل از اینکه فهرست نفرات به وزارت کشور ارسال شود، اسامی در اختیار اعضای شورای شهر قرار گرفت و کمیته‌ای برای رسیدگی به شکایات کارکنان با حضور دو نفر از اعضای شورای شهر و در صورت لزوم حراست و بازرسی شهرداری تشکیل شد و همچنین اسامی روی سایت شورای شهر بارگذاری خواهد شد و مدت‌زمانی را برای اعتراض در نظر می‌گیریم.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: لیست نهایی تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری با تصویب شورای ششم به استانداری و وزارت کشور ارسال می‌شود تا کارکنان دغدغه‌ی تضییع حقوق خود را نداشته باشند.
امیدواریم این رویکرد و شفافیت در تمامی موضوعات مرتبط با شورای شهر بندرعباس حکم‌فرما شود و مردم بیش‌ازپیش در جریان عملکرد نمایندگان خود قرار گیرند.

 

گزارش اختصاصی: پدرام مجیدی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007