انتظار می‌رود شهردار آینده میناب رفع معضل ترافیک شهری و ایجاد پروژه‌هایی در خصوص توسعه میناب را در اولویت کاری خود قرار دهد.

به گزارش دلفین، ترافیک شهری را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین معضلات در حوزه شهری میناب عنوان کرد چراکه این شهرستان را نباید شهری با جمعیت ۲۵۹ هزارنفری دید، بلکه جمعیت شناور آن به بالغ‌بر ۴۰۰ هزار نفر می‌رسد و دلیل آن نیز این است که مردم شرق استان به دلیل کمبود امکانات به‌ویژه در حوزه‌ی بهداشت و درمان به شهر میناب مراجعه می‌کنند و همین موضوع سبب شده تا خیابان‌ها گنجایش این حجم از خودرو را نداشته باشد.

اگر طی چند سال گذشته نگاه توسعه‌ای در میناب وجود داشت اکنون شاهد چنین مسائلی نبودیم. آینده‌نگر نبودن مدیران اسبق شهرداری که فقط به چراغانی در اعیاد و زدن بنرهای تسلیت در ایام شهادت بسنده می‌کردند، اکنون ترافیک را در این شهر کوچک به یک معضل تبدیل کرده است.

حالا پس از گذشت سال‌ها در میناب شاهد خیابان‌های با عرض کم هستیم و نکته حائز اهمیت اینجاست که اکثر بانک‌ها، مراکز خرید، درمانگاه‌ها و مطب پزشکان در مرکز شهر جانمایی شده و همین موضوع تردد را برای شهروندان دشوار کرده است.

هنگــامــی‌کــه پــای صحبـت راننــدگان تاکسی‌های تلفنی یا ماشین‌های عبوری می‌نشینیم، همیشه از موضوع ترافیک و کمبود فضا در خیابان اصلی شهر میناب گلایه‌مندند.

مسیری که تا مرکز شهر میناب را می‌توان در ۱۰ یا نهایت ۱۵ دقیقه طی کرد با حجم ترافیک به دلیل کم‌عرض بودن خیابان‌ ۴۰ دقیقه طول می‌کشد و همین مسئله سبب نارضایتی گسترده شهروندان شده است.

البته پروژه‌هایی مانند خیابان سلامت انجام شد اما تأثیر چندانی در کاهش ترافیک شهری نداشته است و باید چاره‌ و راهکار اساسی برای این موضوع اندیشیده شود.

انتظار می‌رود شهردار آینده میناب رفع معضل ترافیک شهری و ایجاد پروژه‌هایی در خصوص توسعه میناب را در اولویت کاری خود قرار دهد.

  • نویسنده : 1007