موضوعی که در ماه‌های اخیر بسیار در فضای سیاسی استان طنین انداز بوده، موضوع استفاده از نیروهای توانمند بومی و ماندگار هرمزگان است؛ مساله‌ای که در مراسم توریع و معارفه‌ی استاندار جدید نیز از سوی نماینده ولی فقیه در استان و رئیس مجمع نمایندگان هم بار دیگر تکرار شد.

به گزارش دلفین، موضوعی که در ماه‌های اخیر بسیار در فضای سیاسی استان طنین انداز بوده، موضوع استفاده از نیروهای توانمند بومی و ماندگار هرمزگان است؛ مساله‌ای که در مراسم توریع و معارفه‌ی استاندار جدید نیز از سوی نماینده ولی فقیه در استان و رئیس مجمع نمایندگان هم بار دیگر تکرار شد.
لزوم استفاده از ظرفیت نیروی انسانی هرمزگان
حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در این مراسم با بیان این‌که امیدواریم این جابجایی با خیر و برکت برای هر دو عزیز و مردم هرمزگان اتفاق بیفتد، اضافه کرد: ظرفیت‌های استان هرمزگان بر کسی پوشیده نیست، شهر بندرعباس یکی از شهرهای مهم و استراتژیک کشور است و حدود دو بار رهبر معظم انقلاب به بنده بر اهمیت این شهر و جایگاه شهر بندرعباس تاکید کردند، این استان از ظرفیت‌های عظیمی برخوردار است و در کنار سایر ظرفیت‌های فیزیکی، ظرفیت نیروی انسانی هم باید مورد توجه قرار گیرد.
۴۳ سال انتظار برای انتصاب یک هرمزگانی
وی بیان داشت: جوانان هرمزگان در حدود ۴۳ سال بعد از انقلاب بسیار مشتاق هستند که در مدیریت کشور، مسئولیتی را بر عهده بگیرند، متاسفانه در پست های کلیدی و حتی سطح پایین کشوری هرمزگان جایگاه خوبی ندارد، توقع داریم در چیدمان جدید مدیریتی کشور جوانان و مدیران هرمزگانی نیز بتوانند از جایگاه مطلوب برخوردار شوند و از ظرفیت آن ها استفاده شود.
عذرخواهی از مردم هرمزگان
این موضع‌گیری در سخنان «احمد مرادی» رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز تکرار شد و وی با عذرخواهی از تمامی مردم هرمزگان، تاکید کرد: باید از مردم هرمزگان که از تمام مسئولان در سطح استان و ملی این انتظار را داشتند که برای انتخاب استاندار جدید از ظرفیت بومی استفاده شود، عذرخواهی کنیم و اعتقاد من بر این است که این گلایه ها به حق است.
وی تصریح کرد: هرمزگان ظرفیت‌های انسانی بسیار بالایی دارد و آقای دوستی باید از این ظرفیت استفاده کند و اینکه استاندار بخواهد نیروها را از خارج از استان منصوب کند باعث آزردگی مردم هرمزگان خواهد شد.
مرادی اضافه کرد: استفاده از نیروهای مستعد اهل سنت که همواره دوشادوش برادران اهل تشیع حضور داشته اند نیز باید در برنامه های استاندار جدید باشد.
رئیس مجمع نمایندگان استان در پایان بیان داشت: به مردم هرمزگان قول می دهیم با تمام توانایی و حیثیت مان از حقوق مردم این استان دفاع کنیم.
دو انتصاب خارج از رویکرد تعیین شده
اما تنها به فاصله‌ی دو روز از صحبت‌های مطرح شده مدیران عامل شرکت مخابرات منطقه هرمزگان و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان تغییر یافتند و بر خلاف رویکرد سیاسیون استان، دو مدیر از خارج از استان به کار گمارده شدند؛ موضوعی که اعتراض گروهی از هرمزگان‌نشینان را در پی داشت.
اگر چه برخی این انتصابات را به پیش از روی کار آمدن مهدی دوستی در هرمزگان نسبت می‌دهند اما باید در ادامه دید که استاندار جدید هرمزگان که به صفت انقلابی و جوانی مزین است، تا چه اندازه می‌تواند از ظرفیت نیروهای توانمند بومی و ماندگار در راستای اعتلای استان استفاده کند.

گزارش اختصاصی: زهرا شاکرمی نژاد

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007