با سپردن سکان استانداری هرمزگان به «مهدی دوستی» شاید بتوان تقویت ارتباطات هرمزگان با مرکز را بیشتر از گذشته متصور بود.

به گزارش دلفین،با سپردن سکان استانداری هرمزگان به «مهدی دوستی» شاید بتوان تقویت ارتباطات هرمزگان با مرکز را بیشتر از گذشته متصور بود. دوستی به سبب فعالیت‌های سیاسی و عمرانی خود در سال‌های گذشته ارتباطات گسترده ای با بدنه‌ی قدرت دارد و به دلیل روحیات خاصش توانسته اعتماد بسیاری از افراد را به خود جلب کند و همین مسئله می‌تواند بهترین فرصت برای بهبود وضعیت هرمزگان‌نشینان باشد.
اگرچه هنوز برای قضاوت قطعی در این رابطه زود است اما به نظر می‌رسد سخن‌گوی ستاد انتخابات آیت‌الله رئیسی لابی‌های قدرتمندی دارد و از این ظرفیت‌ها برای تزئین کارنامه‌ی خود در هرمزگان استفاده خواهد کرد و این بار قرار نیست فردی تنها دوران آزمون‌وخطای خود را در هرمزگان سپری کند.
قرار گرفتن «سعید محمد» در رأس شورای عالی مناطق آزاد نیز به دوستی برای زمامداری بهتر در هرمزگان کمک خواهد کرد و تعامل با یار پیشین می‌تواند به برگ‌ برنده‌ای برای از بین بردن حاکمیت دوگانه در جزایر و استفاده از ظرفیت‌های ویژه این مناطق تبدیل شود.
البته حمایت گروهی از نمایندگان مجلس، جهادگران قرارگاه سازندگی و فرماندهان سپاه از وی برای تصدی وزارت نفت نیز پشتوانه‌ای است که دوستی می‌تواند برای پیشبرد طرح‌های خود روی آن حساب کند و اگر قادر باشد در تعامل با مجمع نمایندگان استان و نخبگان هرمزگانی آرامش سیاسی را حکم‌فرما کند، بی‌شک روزهای بهتری در انتظار هرمزگان‌نشینان خواهد بود.
با همه‌ی این تفاسیر باید گفت حضور استاندار جدید فرصتی برای برقراری ارتباط بهتر بین هرمزگان و پایتخت است و اگر وحدت و همدلی سیاسی برقرار شود و مردم و دلسوزان استان این مسئله را دریابند که تصمیمات مهدی دوستی در راستای پیشرفت هرمزگان و به‌دوراز تعلقات حزبی است، باید فصل تازه‌ای از نفوذ استان در پایتخت و حلقه‌ی سخت قدرت را متصور بود.

یادداشت اختصاصی: پدرام مجیدی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

 

  • نویسنده : 1007