بنا بر آمار منتشر شده هر هرمزگانی به‌صورت هفتگی دو ساعت و 33 دقیقه را صرف گوش دادن به موسیقی می‌کند و از این حیث هرمزگان بیست و پنجمین استان کشور است.

به گزارش دلفین، بنا بر آمار منتشر شده هر هرمزگانی به‌صورت هفتگی دو ساعت و ۳۳ دقیقه را صرف گوش دادن به موسیقی می‌کند و از این حیث هرمزگان بیست و پنجمین استان کشور است. با این اوصاف هر هرمزگانی روزانه تقریباً ۲۱ دقیقه در حال گوش فرادادن به موسیقی است.
بر اساس این آمار مردم ساکن در استان خراسان شمالی بیشترین میزان موسیقی را گوش می‌دهند و سرانه‌ی گوش سپردن به موسیقی در این استان ۶ ساعت و ۱۴ دقیقه در هفته است. اهالی سیستان و بلوچستان نیز با یک ساعت و ۹ دقیقه در قعر جدول قرار دارند.
جالب است بدانید که مردم استان‌های قم و خراسان رضوی که از استان‌های مذهبی کشور به‌حساب می‌آیند، به ترتیب با دو ساعت و ۴۳ دقیقه و دو ساعت و ۳۶ دقیقه از استانی مانند هرمزگان که ادعای بسیاری در عرصه‌ی موسیقی کشور دارد، موسیقی‌دوست‌تر هستند و مردم این دو استان وقت خود را بیشتر به موسیقی اختصاص می‌دهند.
۵۹٫۵ درصد افراد با موبایل، ۲۸ درصد با ماهواره و تلویزیون، ۱۰٫۵ درصد با تجهیزات صوتی و تصویری و ۱٫۵ درصد نیز با کامپیوترهای شخصی عادت به موسیقی گوش کردن داشته‌اند.
گفتنی است این آمارگیری در افراد بالای ۱۵ سال انجام پذیرفته است و بیشتر شرکت‌کنندگان اولویت اول خود را گوش دادن به موسیقی پاپ ایرانی عنوان کرده‌اند.

گزارش اختصاصی: پدرام مجیدی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007