به نظر می‌رسد این بار ضرب المثل «تا سه نشه بازی نشه» قرار است رنگ واقعیت به خود بگیرد و بعید است مجلس سومین وزیر را نیز از تیغ بگذراند و بنا بر رویکرد دوره های پیشین مجلس این بار نوری رأی اعتماد را خواهد گرفت و سکان وزارت آموزش‌وپرورش را در دست می‌گیرد.

اشاره:
«یوسف نوری» پس از دو وزیر پیشنهادی که از سوی رئیسی به مجلس معرفی شدند و نتوانستند رأی اعتماد بگیرند، به‌عنوان سومین گزینه برای تصدی وزارت حساس آموزش‌وپرورش معرفی شده است. رزومه‌ی نوری اگر چه رزومه‌ی به‌نسبت خوبی است اما بندی در آن نوشته شده که حسابی در فضای مجازی جنجال به پا کرد. نوری در یکی از بندهای رزومه خود حضور در راهپیمایی اربعین ۱۴۰۰ را نیز درج کرده که همین اقدام وی را به سوژه‌ی کاربران فضای مجازی تبدیل کرده است.
اما به نظر می‌رسد که این بار ضرب المثل «تا سه نشه بازی نشه» قرار است رنگ واقعیت به خود بگیرد و بعید است مجلس سومین وزیر را نیز از تیغ بگذراند و بنا بر رویکرد دوره های پیشین مجلس این بار نوری رأی اعتماد را خواهد گرفت و سکان وزارت آموزش‌وپرورش را در دست می‌گیرد.
زرنگی احمد جباری
در این وضعیت چنین به نظر می‌رسد که «احمد جباری» نماینده غرب استان هرمزگان با درک این شرایط به دنبال حمایت از وزیر پیشنهادی و تقویت رابطه خود با وی است تا جایی که وی روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در قامت مدافع نوری برآمد و گفت: معتقدم مجلس به این دلیل به گزینه‌های قبلی وزارت آموزش‌وپرورش رأی منفی داد که گزینه‌های پیشین از خانواده بزرگ آموزش‌وپرورش نبودند اما این گزینه فردی است که به‌صورت پلکانی از معلمی کار خود را در آموزش‌وپرورش آغاز کرده و دغدغه معلمان را دارد.
سابقه‌ی قابل‌اعتنا در وزارت آموزش‌وپرورش
نماینده مردم بندرلنگه و بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای نوری از تدریس در مدرسه آغاز و سلسله‌مراتب را تا رسیدن به مدیرکل آموزش‌وپرورش استان طی کرده است، ادامه داد: پس از دوره مدیرکلی استان ایلام نیز وی در تهران و در وزارتخانه در سطح آموزش‌وپرورش استان تهران و تا معاون وزیری عهده‌دار مسئولیت بوده است. جباری با یادآوری اینکه افزون بر سابقه آموزش‌وپرورشی گزینه پیشنهادی، وی از دانش روز نیز برخوردار است، اضافه کرد: گزینه پیشنهادی وزارت آموزش‌وپرورش شایستگی اداره آموزش‌وپرورش را دارد و دارای ظرفیت کافی برای ایجاد تحول در این مقطع زمانی است.
نوری روستازاده است
جباری با یادآوری اینکه آقای نوری یک معلم روستازاده است که به‌هیچ‌عنوان با فشار سیاسی به مجلس معرفی نشده بلکه فردی است که با در نظر گرفتن شایستگی‌ها گزینه معرفی شده است، اضافه کرد: وی در زمان دو وزیر عهده‌دار مسئولیت معاون وزیری بوده و آشنا به درد و مشکلات معلمان است.
عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار امیدواری کرد که مجلس رأی بالایی به گزینه پیشنهادی وزارت آموزش‌وپرورش دهد چراکه در حال حاضر برای بازگشایی حضوری مدارس، پرداخت مطالبات فرهنگیان و اجرای رتبه‌بندی معلمان نیازمند یک وزیر مقتدر است.
ایستگاه پایانی
با این اوصاف به نظر می‌رسد که جباری شانس بالایی برای نوری در راستای تصدی پست وزارت قائل است و از امروز در حال کاشت برای برداشت در سنوات پیش روست و قصد دارد تا با حمایت از این گزینه در آینده بتواند از نزدیکی خود با این چهره استفاده کند تا شاید لابی هرمزگان در سطح کشور اندکی تقویت شود.

 

گزارش اختصاصی:پدرام مجیدی